مدیرکل اوقاف گلستان عنوان کرد

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در گرگان و گنبدکاووس در دوران شیوع کرونا گزینه ای مناسب برای استمرار فعالیت های قرآنی است.

مرکز مجازی حفظ قرآن؛ گزینه ای مناسب برای فعالیت قرآنی در روزهای کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان گلستان در دو بخش خواهران و برادران به میزبانی علی آبادکتول در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا این دوره از مسابقات قرآن کریم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: در چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم در ابتدا بیش از ۷۰۰ نفر از قاریان و حافظان و مرتلین در شهرستان های مختلفِ دو منطقه شرق و غرب استان گلستان با یکدیگر به رقابت پرداختند و حدود ۹۰ برگزیده در دو بخش جداگانه خواهران و برادران در بخش ترتیل، تحقیق، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء قرآن کریم، اذان و سایر رشته های معارفی به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد، که با توجه به شرایط شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس و برخط توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: امیدواریم از رهگذر این مسابقات حفظ قرآن کریم توسط قهرمانان قرآنی در جامعه پراکنده شود و جامعه ما بیش از پیش به معارف قرآن و عترت نزدیک شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در رده بزرگسال برای افراد بالای ۱۸ سال و در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد و تلاش کردیم این دوره از مسابقات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت داورهای شاخص استانی و ملی برگزار شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد، صدور کارنامه، وجود استاد راهنما و تقدیم بسته صوتی تلاوت را از نکات کیفی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم برشمرد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر برای برگزاری مسابقات قرآنی مشکلی وجود نداشت و می توان گفت مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه تنها مسابقه ای است که از رده شهرستانی تا بین المللی امتداد دارد و یک برند قابل توجه برای جامعه قرآنی محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برنامه های اوقاف و امور خیریه در تربیت قاریارن قرآنی، تصریح کرد: برگزاری منظم کارگاه های آموزشی و عمق بخشی به فعالیت های قرآنی در مناطق محروم از جمله برنامه های ما در این بخش است.

 

وی تأکید کرد: خوشبختانه برخی از فعالان قرآنی استان گلستان در رده های ملی و بین المللی موفق به کسب رتبه ممتاز شدند که بسیار ارزشمند است و عطر قرآن کریم و معنویت را در روستاها و شهرهای مختلف منتشر می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه تلاش کرده برای ترویج فرهنگ قرآنی از ظرفیت نذورات و وقف قرآنی در راستای پر کردن خلأ اعتبارات استفاده کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در گرگان و گنبدکاووس اشاره کرد و ابراز داشت: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ویژه برادران در جوار امامزاده یحیی بن زید(علیه السلام) گنبدکاووس و ویژه خواهران در امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان راه اندازی شده است که در این روزهای کرونایی گزینه مناسبی برای فعالیت های قرآنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار