مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛

کشمیری گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب در استان گلستان در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت ۲۵۰۰ داوطلب در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عادله کشمیری» امروز (جمعه 11 بهمن) در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ  و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان اظهار کرد: امسال با همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری هجدهمین دوره از مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، مفاهیم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در استان گلستان بودیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم)  می فرماید «بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و به دیگران آموزش دهد» و بسیار خرسند هستیم که مباحث قرآنی به صورت جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

 

کشمیری تاکید کرد: در استان گلستان بیش از 2 هزار و 500 نفر داوطلب برای این دوره از مسابقات ثبت نام کردند و  امروز در رشته های مختلف به رقابت می پردازند و این آزمون به شکل سراسر در کشور برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه داوطلبانی که بتوانند در این آزمون 70 درصد نمره را کسب کنند به آنها مدارک معتبر اعطاء خواهد شد، ابراز داشت: در فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این هستیم که بتوانیم برنامه های قرآنی را توسعه دهیم تا قرآن و مفاهیم آن در فکر و ذهن جوانان متبلور شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امروز در 11 شهرستان این مسابقات را به طور همزمان برگزار می شود، افزود: از مجموع 2 هزار و ۵۰۶ داوطلب که در این آزمون شرکت کردند یک هزار و ۴۰۶ نفر در رشته حفظ  به صورت کتبی، ۳۳۰ نفر در حفظ به صورت شفاهی، ۲۷۷ نفر در رشته مفاهیم قرآن و ۴۹۳ نفر در رشته‌ های الکترونیکی با هم به رقابت پرداختند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار