مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

بیکی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک استراتژی همیشگی فرهنگی باشد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک استراتژی فرهنگی باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» امروز (سه شنبه 25 شهریور) در حاشیه طرح ملی سه شنبه های تکریم و تجلیل از خانواده شهید جعفر رجبلو در رامیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ مقاومت و ایثار می تواند هر کشوری را از توطئه های خارجی در امان نگه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: تکریم خانواده شهدا می تواند فرهنگ تربیت جوانان متعهد و ایثارگر را در جامعه نهادینه کند و روح مقاومت و خودباوری را در اندیشه نوجوانان و جوانان بدمد.

 

وی اظهارداشت: ما در این کشور هشت سال جنگ داشته ایم، یعنی هشت سال کشورمان با تمام کمبودها و توطئه ها با نظام های استکباری جنگید و از خاک های سرزمینی خودش دفاع کرد.

 

بیکی ادامه داد: اگر جوانانمان آن روز این تکلیف را احساس نمی کردند که باید در برابر متجاوزان بایستند امروز ما در وضعیت بسیار بدی بودیم و نه تنها آب و خاک و خانه و کاشانه مان را از دست داده بودیم؛ بلکه شرف و ناموسمان نیز به مخاطره افتاده بود.

 

وی با بیان اینکه آن روز پدران و مادرانی بودند که دلباخته اسلام و وطن خودشان بودند و با دستان خود جوانان و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و وطن راهی میدان های مبارزه می کردند، گفت: امروز هم باید به گونه ای عمل کنیم که شیرزنان و شیرمردان این مملکت برای دفاع از کیان این کشور فرزندانشان را تربیت کنند تا حافظ دین و کشور باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و پاسداشت خانواده شهدا و تکریم ایثارگران باید به عنوان یک استراتژی همیشگی فرهنگی باشد.

 

وی تاکید کرد: امروز دستگاه های فرهنگی باید توان رقابت های فرهنگی و هنری خودشان را برای اعتلای مفاهیمی همچون؛ شهادت، ایثار، مقاومت و پاسداری از حریم مقدسات به خدمت بگیرند.

 

بیکی با اشاره به اینکه روحیه شهادت طلبی و ایثار یک حاشیه امنی را برای کشور ایجاد می کند و این احساس امنیت باعث توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور می شود، گفت: در واقع زیربنای توسعه پایدار در کشور امنیت است که شهدا و ایثارگران آن را تامین کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار