استان گلستان برای به ثمر رسیدن نهال انقلاب اسلامی حدود چهار هزار شهید تقدیم میهن کرده است که زندگی سردار شهید سید محمدطاهر طاهری از جمله 57 سردار شهید این خطه شمالی کشور درس های آموزنده برای اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان دارد.

شهید طاهری، خطاطی که با خط خوش مشق شهادت نوشت

به گزارش گلستان 24، سردار رشید سپاه اسلام شهید سید محمدطاهر طاهری فرزند سیدحبیب اله متولد 25 آذر 1338 نجف اشرف که با عضویت درسپاه پاسداران مسوولیت عقیدتی سیاسی لشکر 5 نصر را عهده دار شد و در عملیات خیبر در سال 62 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

** زندگی سردار شهید طاهری

سردار رشید اسلام سید محمدطاهر طاهری فرزند روحانی بزرگوار و عالم ربانی آیت اله سید حبیب اله طاهری متولد 25 آذر 1338 نجف اشرف و در خانواده ای متدین دیده به دنیا گشود،

پدرش به لحاظ علاقه به جد بزرگوار خود و ادای دین به فرزند، نام نیک محمدطاهر را بر او نهاد چون خون سادات در رگ هایش جاری بود.

این سردار رشید سپاه اسلام، دوران کودکی اش را در خانواده ای متشرع و در جوار بارگاه ملکوتی اول مظلوم عالم هستی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) گذراند و پس از اینکه تمامی مراحل تحصیل را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از اخذ مدرک دیپلم همراه خانواده به گرگان مهاجرت نمود و درحوزه علمیه امام صادق (ع) مشغول تحصیل شد.

** خطاطی و نگارش جملات و کلمات قصار بزرگان:

سردار شهید طاهری که خط زیبایی داشت همواره سعی می کرد روایات و جملات زیبای بزرگان دینی بالاخص امام (ره) را با خطی خوش تحریر و تکثیر نماید و در مسجدالرضا در اختیار عموم قرار دهد.

این شهید روحانی والامقام بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می کرد با تلفیق دروس و علوم حوزه و دانشگاه معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد و پس از مدتی نیز موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و در حوزه نیز تا مرحله رسائل پیش رفت و پس از دانش آموختگی به عنوان دبیر در یکی از آموزشگاه های شهرستان بجنورد (خراسان شمالی) مشغول تدریس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دین و نیز اقامه نماز جماعت می کرد.

** حضور در جبهه ها:

سردار شهید طاهری باشروع جنگ تحمیلی بنا به فرمان امام امت (ره) حضور در جبهه را بر امر تدریس ترجیح داد به همین دلیل داوطلبانه به عضویت سپاه پاسداران استان خراسان درآمد و همراه لشگر نصر به میدان نبرد اعزام شد و در آنجا مسئولیت برنامه ریزی کلاس های لشگر را برعهده گرفت.

شهید سیدطاهر که جوانی محجوب، متواضع، با اعتقاداتی راسخ و اخلاق پسندیده بود و از هنرمندان متعهد جامعه محسوب می شد سرانجام در اسفند 1363 در جزیره مجنون و در نبرد با مزدوران بعثی و به هنگام بازگشت از یکی از روستاهای آزاد شده به دست رزمندگان، مورد حمله دشمن قرار گرفت و مجروح شد.

وی پس از این واقعه جهت مداوا به همان روستا منتقل می شود اما شهید و سال ها مفقودالاثر می ماند تا اینکه بعدها در اواخر دهه هشتاد پیکر پاکش تفحص شده و به گرگان منتقل و در امامزاده عبدالله (ع) این شهر به خاک سپرده می شود.

برگفته از منابع و آرشیو بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار