رئیس کمیته امداد شماره یک شهرستان گنبدکاووس گفت: قرار است از محل جمع‌آوری زکات مبلغ ۱۳ میلیارد ریال برای تامین جهیزیه دختران تحت پوشش اختصاص یابد که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تامین شده است.

اختصاص ۱۳ میلیاردی برای تامین جهیزیه دختران گنبدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمد باقرپور صبح امروز در دومین جلسه شورای زکات شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرفیت جمع آوری زکات در گنبدکاووس ۲۱۷ میلیارد ریال باشد و برنامه ابلاغی استان در این راستا ۹۶ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۲ درصد آن به مبلغ ۶۹ میلیارد ریال محقق شده است.
وی تصریح کرد: از مبالغ جمع‌آوری شده زکات، هشت مورد جهیزیه، هفت مورد هزینه تحصیلی، پنج مورد تامین مسکن، ۱۵ هزار و ۹۹ مورد معیشت و درمان اقشار نیازمند و غیره هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد شماره یک شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: قرار است از محل جمع‌آوری زکات مبلغ ۱۳ میلیارد ریال برای تامین جهیزیه دختران تحت پوشش اختصاص یابد که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تامین شده است.
وی بیان داشت: از جمعیت ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفری تحت پوشش این نهاد ۲ هزار نفر دانش‌آموز هستند که در طول سال تحصیلی مورد حمایت کمیته امداد و خیرین قرار می‌گیرند.
باقرپور گفت: از 22 شهریورماه تا 11 مهرماه امسال شور عاطفه ها برگزار می شود و اولویت امسال ما تامین ملزومات غیر حضوری دانش آموزان برای بهره‌گیری از کلاس‌های مجازی است.
* صندوق امداد انفاق فعال شود
امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: بیشترین پرداخت‌کنندگان زکات در شهرستان مردم خوب اهل‌سنت هستند که محور استفاده از آن در حوزه‌های علمیه است.
وی تصریح کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت اهل سنت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به نیازمندان پیشنهاد می‌شود صندوق امداد زکات و یا انفاق برای استفاده در همه حوزه‌ها فعال شود تا کشاورزان و مردم خوب گنبدکاووس به ویژه اهل سنت با دریافت تسهیلات صفر درصد بتوانند مبالغ زکات خود را در فعالیت‌های خیرخواهانه مختلف صرف کنند.
وی تصریح کرد: پرداخت زکات مختص نهاد خاصی مانند مددجویان کمیته امداد نیست و به نظر می‌رسد جلسه‌ای در استان تشکیل و خانواده بزرگ بهزیستی نیز در صرف مبالغ زکات برای افراد تحت پوشش این اداره در نظر گرفته شود.
محمود ترابی محور جمع‌آوری زکات را روستاها برشمرد و گفت: بیشتر کشاورزان ما در روستاها زندگی می‌کنند و محور پرداخت زکات در روستاها بوده که در این راستا تقویت شورای محلی زکات از ضروریات است.
* واژه زکات و فرهنگ پرداخت زکات از کودکی نهادینه شود
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات و آشنایی بیشتر مردم جامعه با این واژه باید از دوران کودکی آموزش‌های لازم در این راستا داده شود.
فرزانه جعفری گفت: مردم گنبدکاووس در همه حوزه‌ها فعال بوده و در زمینه مشارکت‌ها و پرداخت زکات پیشقدم در سطح استان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار