وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به استان گلستان و افتتاح متمرکز پروژه‌های دولت در بخش کشاورزی هم‌اکنون در حال سخنرانی است.

ایران یکی از کشورهای قدرتمند در کشاورزی است/ تولید ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، ابراهیم خاوازی پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان گلستان و افتتاح متمرکز 268 پروژه‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای قدرتمند در کشاورزی است و رشد اقتصادی کشور‌ همیشه مدیون کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه گندم به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: بجز ذخایر؛ ما برای تامین نان مورد استفاده مردم نیاز به کشور دیگری نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بیش از 2.5 میلیون تن گوشت مرغ که با گوشت سایر ماکیان مجموع ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود، در شیر حدود ۱۱ میلیون تن در کشور تولید داریم و بیش از نیاز مصرف، تخم مرغ تولید می‌کنیم.

به گفته خاوازی؛ آنچه امروز برای ما مهم است نگاه زنجیره‌ای به تپلید و‌ پر‌کردن تمام حلقه‌های تولید است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان نیاز دارد واحد تولید پشم راه‌اندازی شود، گفت: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره‌ای است که در گلستان به وجود این زنجیره می‌توان افتخار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در هفت سال گذشته مجموع تولید بخش کشاورزی از ۹۷ میلیون تن امروز به ۱۳۰ میلیون تن رسیده و تا پایان سال این تولید افزایش خواهد یافت.

خاوازی بیان کرد: تنها بخشی که می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و‌ کشور را بدون نفت هدایت کرد بخش کشاورزی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار