رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: مدرن‌ترین پردیس سینمایی شمال کشور توسط مؤسسه بهمن سبز با ۵ سالن در دو طبقه مجزا و یک آپارات‌خانه مرکزی برای اکران همزمان چندین فیلم ساخته و تجهیز شده است.

بهره‌برداری از مدرن‌ترین پردیس سینمایی شمال کشور در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمود خواجه‌نژاد، در دیدار با اعضای هیئت مدیره مؤسسه اصحاب رسانه استان گلستان، گفت: این پردیس سینمایی، توسط مؤسسه بهمن سبز با ۵ سالن در دو طبقه مجزا و یک آپارات‌خانه مرکزی برای اکران همزمان چندین فیلم ساخته و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات فیزیکی ساختمان مذکور به پایان رسیده است، افزود: مؤسسه بهمن سبز در زمینه سینما فعالیت می‌کند و می‌کوشد شاخص‌های ساخت و نمایش آثار سینمایی و پخش را ارتقاء داده تا از این مسیر به توسعه مخاطبان و رضایتمندی آنان نائل شود.

خواجه نژاد، سالن ویژه نمایش کودک و نوجوان را از قابلیت‌های این پردیس سینمایی برشمرد و گفت: پردیس سینمایی عصر جدید به مدرن‌ترین سیستم اعلام و اطفاء حریق مجهز شده است.

این مدیر فرهنگی از بازسازی سینما بهمن گرگان در مساحتی بالغ بر ۹۰۰ متر مربع در مرکز شهر گرگان خبر داد و گفت: برای بازسازی این سینما آماده مشارکت با شهرداری و یا بخش‌های خصوصی هستیم و در صورت توافق، این مجموعه در چندین طبقه تجاری - سینمایی و نیز احداث پارکینگ در طبقات زیرین به صورت مشارکت اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان گلستان با اشاره به اینکه سیاست حوزه هنری، حمایت از فعالیت‌های تولیدمحور است، گفت: در حال حاضر سه عنوان کتاب در حد ملی تأیید شده و در دست چاپ است.

وی افزود: کتاب خاطرات آقای عطاالله صفرپور از هنرمندان فقید گرگانی و کتاب «غبار صحرا» با موضوع اتفاقات سال ۵۹ شهرستان گنبدکاووس و کتاب «گلستان چامه‌ها» با موضوع لالایی‌های محلی استان گلستان به زیور چاپ آراسته شده است.

خواجه نژاد با اشاره به ایام ماه محرم و شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: تکیه هنرمندان که چندین سال در استان فعالیت داشت، امسال به دلایل شرایط کرونایی در دهه اول ماه محرم در صدا و سیمای مرکز گلستان به صورت زنده اجرای برنامه داشت.

وی به برگزاری نمایشگاه عکسی با عنوان از «حجره تا جبهه» هم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه فوق با موضوع حضور روحانیون در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از ۱۸ شهریورماه افتتاح و تا ۲۷ شهریورماه برای بازدید عموم علاقه‌مندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دایر خواهد بود.

در این دیدار مدیرعامل مؤسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز با اشاره به اینکه یکی از وظایف رسانه‌ها ایجاد ارتباط نزدیک میان مسئولان و مردم است، گفت: رسانه‎های محلی بسترساز توسعه کشورند و انتقال نیازها و مطالبات مردم به مسئولان و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی نقش و رسالت سنگین یک رسانه است.

غلامرضا ولی‌پور افزود: حساسیت‌ها در کار خبرنگاران قابل توجه است، به گونه‌ای که هم باید مشکلات بیان شود و هم عملکردها بازگو شود.

وی تصریح کرد: ارتباط مستمر مسئولان استان با رسانه‌ها می‌تواند مکملی برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار