معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه همراهی مردم با مصوبات ستاد مقابله با کرونا، روند شیوع این بیماری در استان رو به کاهش بوده اما کنترل کامل آن نیازمند رعایت مستمر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

روند شیوع کرونا در گلستان رو به کاهش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان که هفته گذشته به ۲۷۰ بیمار رسیده بود در روز گذشته به ۲۵۰ نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: به جز گرگان که تعداد بیماران کرونایی آن روند افزایشی دارد، بقیه شهرهای استان شاهد کم شدن تعداد بیماران کرونایی است که امیدواریم این روند با تداوم رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم ادامه یابد.

وی با اشاره به جان باختن حدود ۹۰۰ گلستانی در اثر شیوع کرونا گفت: ۸۰ درصد جان باختگان این بیماری بیش از ۴۰ سال سن داشته و اکثر آن ها دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون بودند.

وی خودداری از حضور در مناطق پرازدحام و شلوغ ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را به شهروندان توصیه کرد و از مردم خواست از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته نشوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه شنبه گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار