رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

فاضل گفت: تاکنون گزارشی از شیوع ویروس آنفولانزای N۱H۱ در گلستان نداشتیم.

​شیوع ویروس آنفولانزای N۱H۱ در گلستان گزارش نشده است/ تاثیر ماسک در کاهش بیماران آنفولانزا

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عبدالرضا فاضل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تاکنون گزارشی از شیوع ویروس  آنفولانزای N1H1 در گلستان نداشتیم و پیش بینی می کنیم که در فصل پاییز با این بیماری در استان گلستان رو به رو شویم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: روش انتقال ویروس N1H1 این است که از طریق ذرات هوایی جابه جا می شود و پیش بینی ما این است که استفاده از ماسک باعث خواهد شد که شیوع این بیماری در استان کاهش یابد.

 

فاضل بیان کرد: علائم بیماری آنفولانزا N1H1 و کووید 19 شبیه به سرماخوردگی است اما قدرت انتقال و روش های انتقال کرونا بیشتر است و از سویی قدرت کشندگی ویروس آنفولانزای N1H1 از کرونا بیشتر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: تعداد بستری بیماران آنفولانزا N1H1به مراتب کمتر از کرونا است و در سال گذشته بالغ بر 370 بیمار مبتلا به این آنفولانزا در استان بستری شدند که متاسفانه 27 نفر نیز که تست های تشخیص آنفولانزایN1H1  در آنها مثبت گزارش شده بود بر اثر این بیماری جان باختند.

 

فاضل متذکر شد: تولید داروها برای بیماری آنفولانزا مثل تامیفلو و بیماری کرونا توسط شرکت های داخلی اتفاق می افتد و این مهم باعث می شود که دغدغه های کمتری نسبت به سال گذشته برای درمان بیماران در استان گلستان داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار