سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خبر داد

​موسوی گفت: دبیرخانه ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد توسعه و پایدار سازی مشاغل خانگی در دانشگاه علمی کابردی جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

افتتاح دبیرخانه ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید عزیز موسوی» صبح امروز(سه شنبه یکم مهر) در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گلستان اظهار کرد: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 54 هزار و ۶۰۰ شغل در کشور با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور ایجاد می شود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: در برش استانی با اجرای این طرح دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار ایجاد می شود.

 

موسوی بیان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در امتداد طرح الگوی نوین مشاغل خانگی  در سال 96 است که متولی آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

 

وی افزود: اجرای این طرح براساس بررسی الگوهای مشاغل 9 کشور دنیا در نظر گرفته شد و با همکاری جهاد دانشگاهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آغاز شد.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ابراز داشت: در سال 97 در 24 استان 6 هزار و 200 اشتغال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده بود که تعهد اشتغال استان در این طرح 200 نفر بود.

 

موسوی بیان کرد: با توجه به تجربه ای که جهاد دانشگاهی در سال های گذشته کسب کرده است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در سه فاز اجرا می کنیم.

 

وی با بیان اینکه از یکم تا هفتم مهر علاقمندان و پیشران ها می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir در این طرح اقدام به ثبت نام کنند، گفت: 10 هزار فرم را برای دو هزار و 300 شغل تهیه شده است.


سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه در فاز دوم آموزش و توانمندسازی افراد در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در این طرح پیشران های استانی را شناسایی می کنیم و با ارتقای سطح پیشران ها به پایداری بازار و اشتغال ایجاد شده در این طرح اقدام می شود.

 

موسوی ابراز داشت: پیش از این افراد پیشخوان در استان شناسایی شده است و بر اساس نیازمندی هایی که اعلام کردند به کارآفرینان و متقاضیان آموزش داده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار