مدیرکل تعاون گلستان:

مازندرانی از وجود ۲۸ هزار بیمه شده در بخش ساختمان در گلستان خبر داد و گفت: در بحث مهارت های فنی و حرفه ای، آموزش نیروهای ساختمان باید در دستور کار قرار گیرد.

۲۸ هزار گلستانی در بخش ساختمانی بیمه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» صبح امروز(پنجشنبه 3 مهر) در نشست صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با برخی از فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: خروجی دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهای کاری می شود که در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی به کارگرفته می شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر لزوم ارزش گذاری به بهره وری نیروی کار تاکید کرد و ادامه داد: تولید کنندگان ما در حوزه صادرات و فروش مشکلات زیادی دارند و این مسائل باعث شده است که موضوع آموزش و بهره وری جزو اولویت های نخست نباشد.

 

مازندرانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند، متذکر شد: سال گذشته 630 نفر را به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش معرفی شدند و از این میزان تنها 50 نفر معادل هشت درصد موفق به ورود به بازار کار شدند.

 

وی با بیان اینکه نیاز سنجی دانشگاه ها در بخش تولید یک ضرورت است و باید به آن اهتمام داشته باشیم، افزود: در بحث مهارت های فنی و حرفه ای آموزش نیروهای ساختمان باید در دستور کار باشد و 28 هزار نفر در بخش ساختمان در گلستان بیمه شده وجود دارد که دارای کارت مهارت هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در آموزش مهارتی نیروها مشکلی نداریم اما باید آرماتوربند متخصص خوب را از دیگر استان ها بیاوریم و این مهم نشان می دهد که باید نسبت به تخصصی شدن آموزش های مهارتی اهتمام شود و در این بخش باید مرکز تخصصی در استان ایجاد شود.

 

مازندرانی تأکید کرد: در استان گلستان بیش از سه هزار اتباع خارجی کارت کار دارند و در بخش صنعت و برق و تراش نیز از چین، ترکیه و پاکستان می آیند در حالی که این نیروها در استان وجود دارد ولی متاسفانه در بین توانمندی ها و تخصص ها با مهارت فاصله ای وجود دارد که باید برطرف شود.

 

وی گفت: در شهرستان ها مرکز فنی و حرفه ای در کنار مرکز صنعتی قرار گرفته است و به نوعی این مراکز در جوار واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار