رییس سازمان فنی و حرفه‌ای:

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت افزایش حرفه‌آموزی در جامعه به خصوص برای جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی گفت: تنها راه عبور از بحران بیکاری، فراگیری مهارت است.

تنها راه عبور از بحران بیکاری فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی‌اوسط هاشمی روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیران فنی و حرفه‌ای گلستان اظهار داشت: از دهه ۷۰ به بعد و با وجود فراهم کردن زیرساخت‌های مطلوب، هنوز امکان بهره مندی از ظرفیت موسسات آموزش عالی برای توسعه آموزش فنی و حرفه ی در کشور ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها از الزام آموزش فنی سخن می‌گویند اما در عمل قدمی برای کمک به حل مشکل فقدان مهارت دانشجویان برنداشتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان هم در این جلسه گفت: در ۶ ماه نخست با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، ۱۰ هزار و ۱۴۲ نفر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای را سپری کردند.

سیدعلی‌رضا حسینی‌طلب همچنین گفت که پارسال ۳۲ هزار و ۴۳۶ نفر در ۲ هزار و ۹۵۲ کارگاه آموزشی در قالب ۶۳۰ حرفه کلاس‌ها و آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را سپری کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین با اشاره به مورد مطالعه قرار دادن ۱۱۸ روستای هدف استان برای آموزش و اشتغال با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: در این خصوص مرکز آموزش هتلداری و بوم گردی و گردشگری گرگان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار