شهردار گنبدکاووس گفت: از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در کشور ساختمان آتش‌نشانی شماره چهار در محله «بدلجه» در حال احداث بوده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ساختمان آتش‌نشانی شماره 4 گنبدکاووس امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، منصور طعنه‌گنبدی پیش از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان اظهار کرد: چهار محله آسیب‌پذیر «سیدآباد»، «بدلجه»، «مدرسی» و «چای بوئین» از سوی بازآفرینی شهری کشور به عنوان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مورد توجه بوده و فعالیت‌های عمرانی در این محلات در حال انجام است.
وی تصریح کرد: احداث جاده سلامت از انتهای خیابان «علوی» تا «پل گدم‌آباد» با اعتبار 15 میلیارد ریال در حال انجام است که به صورت نقدی به‌حساب شهرداری واریز شده است.
شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: همچنین برای بهسازی معابر محله «مدرسی» مبلغ 330 میلیون تومان از محل بازآفرینی شهری کشور تخصیص یافته که برای استفاده حداکثری از این اعتبار این مبلغ صرف خرید قیر شد.
وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات تملک‌دارایی و بازآفرینی شهری در کشور 500 میلیون تومان برای تاسیسات روشنایی محله «مدرسی» تخصیص یافته که در حال اجرا پروژه هستیم.
طعنه‌گنبدی با اشاره به بافت‌های فرسوده در حوزه شهری گنبدکاووس گفت: متقاضیان ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده ضمن تخفیف 50 درصدی عوارض پروانه ساخت، پروانه ساخت یک طبقه مازاد بر طرح تفضیلی هم صادر می‌شود.
وی بیان داشت: از محل بازآفرینی شهری در کشور مبلغ یک میلیارد و 50 میلیون تومان برای احداث ساختمان آتش‌نشانی شماره چهار گنبدکاووس تخصیص یافته که این ساختمان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این ساختمان شمال و شرق شهر از خدمات سریع‌تر اتش‌نشانی برخوردار می‌شود.

*  8 هزار زن سرپرست خانوار گنبدی از طریق مشاغل خانگی امرار معاش می‌کنند
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: حدود 9 هزار زن سرپرست خانوار در شهرستان گنبدکاووس ساکن هستند که از این تعداد 8 هزار نفر از طریق مشاغل خانگی امرار معاش می‌کنند.
وی با اشاره به اقوام و فرهنگ گوناگون در شهرستان تصریح کرد: اقوام و فرهنگ‌های گوناگون در شهرستان سبب شده تا علایق و سلایق مبتکرانه در حوزه صنایع‌دستی به وجود امده و این تولیدات افزایش پیدا کند.
مریم آق‌اتابای گفت: متاسفانه عدم بازارچه دائمی یا موقت برای هنرمندان صنایع‌دستی و زنان سرپرست خانوار سبب شده تا این تولیدات به صورت دستفروشی به فروش رود.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب مشکلات اقتصادی برای این افراد شود، خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا تبعات اقتصادی برای همه اقشار ایجاد کرده که این مشکلات برای زنان سرپرست خانوار بیشتر شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: وجود بازارچه دائمی یا فصلی می‌تواند بخش عمده‌ای از تولیدات این زنان را به فروش رسانده و جایگاه مشخصی برای ارائه تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار