دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان با صدور پیامی ۲۷ سپتامبر مصادف با ۶ مهرماه، روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی گردشگری
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان متن کامل پیام دکتر هادی حق‌شناس استاندار گلستان به شرح زیر است:

 

امروزه صنعت گردشگری، در تمام جهان یکی از مولفه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی محسوب شده و بهترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای کشورهای دنیا است و سال‌هاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای تقویت صنعت توریسم و در نتیجه اقتصاد پایدار برنامه ریزی مدونی دارند.

 

این صنعت می تواند به عنوان پلی ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل فرهنگ ها و سنت ها و در نهایت نیل انسان به آرامش تاثیر گذار باشد.

 

سازمان جهانی گردشگری امسال با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" بر توانایی منحصر به فرد بخش روستایی در ایجاد توسعه اقتصادی و تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ، تاکید کرده است. 

 

امروزه گردشگری روستایی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است و دولت‌ها سیاست‌های مختلفی را به منظور توسعه‌ی گردشگری روستایی در مقیاس‌های گوناگون، از سطوح محلی تا سطح ملی به‌کار گرفته‌اند. اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع سازی اقتصاد، افزایش مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی است و از آنجـا کـه بخـش عمده مـشکلات توسعه نیافتگی روستایی نیز به فقدان این صنعت بر می گـردد، گردشـگری روسـتایی بـا حـل مـسائل و مشکلات فوق توسعه روستایی را قوت می بخشد.
در این راستا روستاهای استان گلستان نیز در زمینه های گردشگری تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم توانمندی‌های مناسبی دارد و هم چنین توسعه صنعت گردشگری در روستاها می‌تواند به گردش اقتصادی و همچنین اشتغالزایی در این مناطق کمک کنند.

 

استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور به دلیل برخورداری از اقلیم های مختلف آب و هوایی و همچنین ظرفیت اقوام توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بالایی که در این استان وجود دارد امکان جذب گردشگران داخلی و خارجی را افزایش داده است و این امر ضرورت توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی به حوزه گردشگری به عنوان محور توسعه استان برای ایجاد زمینه لازم جهت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این صنعت را می طلبد.

 

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی گردشگری به همه فعالین، انجمن های مردم نهاد، موسسات  گردشگری و کارشناسان به خصوص در استان گلستان، امیدوارم با همت مسوولین و فعالین، بستر سرمایه گزاری در این حوزه بیش از پیش فراهم شود و با حفظ آثار ارزشمند میراث فرهنگی، پیشرفت صنایع دستی و نگهداری از طبیعت گلستان بتوانیم شاهد شکوفایی این صنعت و رونق هر چه بیشتر اقتصاد محلی باشیم.

 

هادی حق شناس
استاندار گلستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار