مدیران و مسوولان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس با هدف بررسی راهکارهای همکاری‌های مشترک طی میزگردی گردهم آمدند.

میزگرد همکاری مشترک «آموزش و پرورش» و «جهاد دانشگاهی» در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، به منظور هم‌افزایی و تقویت همدلی و توان اجرایی دو نهاد آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش میزگردی میان مسوولان این دو نهاد در شهرستان گنبدکاووس در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

* به درک مشترکی از ظرفیت‌ها رسیده‌ایم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این نشست با تقدیر از نیت خیرخواهانه و همدلانه جهاد دانشگاهی برای توسعه علم و پژوهش در سطح استان گلستان به ویژه در منطقه محروم شرق استان، اظهار کرد: بنده با برخی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد انقلابی آشنا هستم و می‌دانم با همدلی و همفکری می‌توانیم اثرگذاری ماندگاری را تجربه کنیم.

کمال‌الدین نظرنژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش گنبدکاووس برای توسعه فعالیت‌های خود در راستای اهداف متعالی تعلیم و تربیت همواره آماده است، افزود: نخستین گام به دست آوردن درک مشترک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین برای انطباق اهداف و برنامه‌ریزی برای طراحی مسیر است.

وی با تاکید بر اینکه افق این همکاری را روشن و بسیار مفید می‌بینم، خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز وقتی از این تعامل و همکاری مطلع شد ضمن تقدیر از این اقدام آمادگی خود را برای به میدان آوردن ظرفیت‌های قانونی و کارشناسی فرمانداری اعلام کرد.

* خلا مهارتی دانش آموزان باید پر شود/ لزوم تحقیقات علمی مشترک جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروزه آموزش از مسیر و رهگذر اندیشه و آموختن تفکر به دست می‌آید، اضافه کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی را یک نهاد تفکرساز و مهیا کنده بستر اجرای اندیشه‌ها یافته‌ام.

علیرضا احمدپور با اعلام آمادگی کامل آموزش و پرورش گنبدکاووس برای همکاری‌های علمی و آموزشی با جهاد دانشگاهی، گفت: امیدواریم بتوانیم از آموزش‌های مهارتی و تخصص محور جهاد دانشگاهی برای پر کردن خلا مهارتی نوجوانان و جوانان که در طی سالهای متمادی به یک ضعف بزرگ تبدیل شده استفاده کنیم.

وی بر لزوم تحقیقات علمی مشترک میان جهاد دانشگاهی و دبیران و دانش آموزان محقق مدارس گنبدکاووس تاکید کرد و ادامه داد: بدون تردید در آینده نتیجه این تفاهم و همدلی به یک خروجی مثبت و درخشان برای طرفین و به نفع جامعه منتهی خواهد شد.

* آماده اجرای دوره‌های ضمن خدمت با همکاری جهاد دانشگاهی هستیم

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سالهاست در مسیر خدمت به اهداف انقلاب اسلامی به خوبی درخشیده است، خاطرنشان کرد: اعتماد و تعاریف رهبر معظم انقلاب از این نهاد تخصصی و انقلابی بیانگر عمق اهمیت استراتژیک این مجموعه برای نظام و انقلاب است.

محمد عسکری با بیان اینکه ما برای آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان تمایل داریم از ظرفیت جهاد دانشگاهی به صورت تخصصی استفاده کنیم، تصریح کرد: برای اجرایی شدن این مهم نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه و نشست‌های تخصصی با اداره کل آموزش و پرورش از سوی مدیران جهاد دانشگاهی استان گلستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز آموزش و پرورش و همچنین مباحث فرهنگی و تربیتی نیز باید همکاری‌های خود را با جهاد دانشگاهی افزایش دهیم، تاکید کرد: حضور نیروهای بومی منطقه و دارای توانمندی‌های تخصصی در مجموعه جهاد دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس یکی از امتیازاتی است که می‌تواند به تقویت همدلی و همکاری‌ها منجر شود.

 

 

* امکان آموزش 700 عنوان دوره مهارتی در جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان گلستان در این جلسه هم‌اندیشی با تشریح ظرفیت‌های آموزشی این نهاد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان در قالب هفت گروه آموزشی بیش از ۷۰۰ عنوان دوره مهارتی و تخصصی را به صورت کوتاه مدت به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

امیرحسین تناور اعطای مدرک رسمی و قابل ترجمه از سوی جهاد دانشگاهی به نفرات قبول شده در آزمون پایان دوره را یکی از امتیازات جهاد دانشگاهی دانست و گفت: سامانه امجد جهاد دانشگاهی موجب شده تا در شرایط کرونایی نیز دوره‌های آموزشی ما به صورت کاملا برخط و با همان کیفیت بالای آموزشی به فراگیران ارائه شود.

وی از استقابل پرشور فراگیران از دوره‌های متعدد گروه پزشکی و پیراپزشکی، زبان‌های خارجه، رایانه، فنی مهندسی و کشاورزی و گیاهان دارویی خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک مجموعه دانشگاهی در کنار مراکز آموزشی گنبدکاووس و گرگان در حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان گلستان فعالیت می‌کند.

* ارائه تسهیلات به متقاضیان دریافت خدمات بانک خون بند ناف

مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با اشاره به علاقه‌مندی دانش‌آموزان برای آموختن مهارت‌های شغلی در گروه‌های شغلی مختلف، ادامه داد: آموزش‌های فشرده زبان خارجه، رایانه، فوریت‌های پزشکی و تکنسین داروخانه از مجموعه رشته‌هایی است که با استقبال بسیار خوب نوجوانان و جوانان گنبدی روبه رو شده است.

علی‌اکبر تیموری بر لزوم همکاری‌های مشترک آموزشی و تبادل اساتید در حوزه‌های مختلف بین جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند برای فرهنگیان، فرزندان این عزیزان و دانش آموزان محترم تخفیفات ویژه‌ای را در دوره‌های مهارتی خود در نظر بگیرد.

وی همچنین ظرفیت بانک خون بند ناف را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمت به فرهنگیان و خانواده دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این مجموعه که زیر نظر مرکز بانک خون بند ناف رویان فعالیت می‌کند می‌تواند برای دریافت خدمات به مخاطبان خود نیز تسهیلات بانکی ارائه دهد.

* ظرفیت‌های 8 گانه فرهنگی جهاد دانشگاهی

کارشناس فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این میزگرد با تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مشتمل بر چندین مرکز فرهنگی در راستای ارائه خدمات بسیار متنوع است، افزود: خبرگزاری‌های «ایکنا» و «ایسنا» به عنوان یکی از مجموعه‌های مهم رسانه‌ای کشور از ظرفیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

مهدی باقریان با بیان اینکه مرکز مطالعات و نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی، مرکز گردشگری، مرکز امام، رهبری و ولایت فقیه و صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان نیز از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی ماست، تصریح کرد: سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان و سازمان فعالیت‌های قرآنی نیز از مجموعه‌های خدمات‌دهنده حوزه فرهنگی در جهاد دانشگاهی هستند که می‌توانند به جامعه مخاطب آموزش و پرورش خدمات ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی خود را مکلف به همکاری با نهادهای انقلابی و دستگاه‌های فرهنگی خدمتگزار به مردم می‌داند، تاکید کرد: در حوزه مباحث پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش نیز جهاد دانشگاهی از انجام هرگونه کمکی در چارچوب قانون و رسالت‌های خود دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای با موضوعات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال با محوریت اهداف مشترک جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش بین سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان و معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس منعقد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار