معاون گردشگری گلستان خبر داد

قندهاری از برگزاری ۴۴ ویژه‌ برنامه به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری با رویکرد توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری روستایی در سطح استان گلستان خبر داد.

برگزاری ۴۴ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، «یاسر قندهاری» با بیان اینکه روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری و توسعه روستایی، از ۵ مهرماه آغاز خواهد شد، هدف از گرامیداشت چنین روزی را به‌ویژه در شرایط کنونی و بحران کرونا بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری مسئولانه و سفرهای هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان معرفی کرد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در راستای گرامیداشت هفته گردشگری در مرکز استان و شهرستان‌ها از مجموع ۴۴ برنامه ۲۶ برنامه در قالب نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، اجرای تورهای تفریحی و آموزشی باهدف معرفی ظرفیت‌های روستاهای هدف گردشگری، دیدار و تجلیل وغیره  برگزار می‌شود.


وی اظهارداشت: از مهمترین آن‌ها می‌توان به اعطای اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی کشور به مزرعه کشاورزی «توسکا« گرگان، رونمایی از سایت بازاریابی گردشگری، برگزاری جشنواره اسب، اجرای طرح‌های پاک‌سازی محورهای گردشگری، تشکیل کارگروه فضای مجازی استان اشاره کرد.


قندهاری اضافه کرد: تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری روستایی توسط فعالان جوان گردشگری، برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه‌های گردشگری و اجرای تورهای یک‌روزه جاذبه‌ها و روستاهای هدف گردشگری از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری سال ۹۹ در گلستان است.


وی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری از اجرای 4 دوره آموزشی در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری با حضور مدرسین بین‌المللی از کشور ایتالیا، برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان گلستان با همکاری پلیس فتا، برگزاری کارگاه آموزش راهنمایان گردشگری استان با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با رویکرد گردشگری مذهبی، برگزاری دوره آموزشی با موضوعیت گردشگری کشاورزی از عناوین این دوره‌های آموزشی است.


معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی شامل مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، دفتر خدمات مسافرتی و... در طی هفته گردشگری در این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌های گردشگری با ایجاد اشتغال برای 118 نفر کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.


از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز «۲۷ سپتامبر» را به‌عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار