رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در شیب پایانی پیک دوم کرونا در شهرستان هستیم، گفت: رعایت پروتکل‌ها در این شرایط می‌تواند ورود به وضعیت قرمز و پیک بعدی را کنترل کند.

ضرورت رعایت پروتکل‌ها در وضعیت زرد/ معرفی 210 واحد صنفی متخلف به دادگاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با اشاره به تلاش بی‌وقفه کادر درمانی و بهداشتی شهرستان گنبدکاووس همچون همه مدافعان سلامت در سرتاسر کشور، اظهار کرد: به لطف خدا و با همیاری و همکاری مردم، رسانه‌ها، بسیج، سمن‌ها و نهادهای مردمی تا به امروز دو نقطه اوج را در شیوع کرونا پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در روزهای کاهش نهایی پیک دوم و قرار گرفتن در یک شرایط ثابت و پایدار هستیم، افزود: سخت‌ترین کار برای همه ما در این مرحله معنا می‌پذیرد که همگان باید با تداوم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از شروع پیک سوم کرونا در منطقه شویم.

* هر وقت رعایت پروتکل‌ها کمرنگ شد ابتلا افزایش یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هر وقت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کمرنگ کرده و موضوع را سهل گرفتیم با افزایش تعداد بیماران روبه رو شدیم، خاطرنشان کرد: بی‌احتیاطی مردم همواره با روند افزایشی ابتلا و مرگ و میر همراه بوده است.

بدیعی از بازدید بیش از ۹ هزار ۶۵۱ واحد از اماکن غذایی و ۲ هزار و ۶۴۸ واحد عمومی در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: در جریان این بازدیدها ۲۱۰ واحد صنفی متخلف به دادگاه و مراجع قضایی معرفی شده‌اند تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

وی بر لزوم بیشتر شدن رعایت‌ها در وضعیت زرد تاکید کرد و ادامه داد: تردیدی نداشته باشید در صورت رعایت کردن پروتکل‌ها در مرحله زرد حتی اگر وارد مرحله قرمز هم بشویم به صورت کنترل شده و با شدت بسیار کمتری وارد این مرحله می‌شویم.

* استفاده از مساجد به عنوان پایگاه سلامت

رئیس شبکه بهداشت گنبدکاووس از اجرای چند طرح ابتکاری در راستای کنترل شیوع کرونا خبر داد و گفت: استفاده از مساجد به عنوان پایگاه سلامت و ایجاد کارگروه سفیران سلامت مردمی از میان داوطلبانی که از فعالان اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند نمونه‌ای از این طرح‌های ابتکاری بود.

بدیعی از پیگیری وضعیت بیماران حتی بعد از ترخیص در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: وضعیت خانواده بیماران نیز به صورت روزانه توسط پرسنل ما بررسی می‌شود تا در صورت بروز نخستین علائم ابتلا مورد درمان سریع و قرنطیه قرار بگیرند.

وی تعداد تخت‌های مصوب بیمارستان‌های شهرستان گنبدکاووس ۷۵۰ تخت دانست و گفت: از این تعداد در حال حاضر ۷۲۳ تخت بیمارستانی فعال و قابل استفاده بوده که مستقر در بیمارستان‌های «شهید مطهری»، «پیامبر اعظم (ص)»، «شهدای ۱۲ دی»، «شهید طالقانی»، «خاتم الانبیاء (ص)»، «برزویه» و «بسکی» است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار