حاجیلری گفت: میزان حضور دانش آموزان گلستانی با توجه به بخش نامه های آموزش و پروش و شیوع کرونا در مدارس کاهش یافت و ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافتند.

کاهش حضور دانش آموزان گلستانی در کلاس های درس/ بهره مندی حدود ۶۰ درصد دانش آموزان گلستانی از «شاد»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ابراهیم جاجیلری» صبح امروز (چهارشنبه 9 مهر) در شورای اطلاع رسانی استان گلستان اظهار کرد: در فضای مدارس مراقبت انجام می شود و تمامی نظارت های ما به گونه ای است که بتوانیم پروتکل ها را رعایت کنیم.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: امسال مبنای آموزش و پرورش آموزش حضوری بود و این مهم تصمیم درستی بود و باید شرایط خودمراقبتی برای دانش آموزان ایجاد شود تا فرزندان ما بتوانند به درستی در جامعه از خود مراقبت کنند.

 

حاجیلری بیان کرد: تلاش شد آموزش حضوری به صورت دو نوبته و کلاس های زوج و فرد در نظر گرفته شد تا از تراکم دانش آموزان در کلاس های درس کاسته شود.

 

وی گفت: کلاس های 90 دقیقه ای به 35 دقیقه تبدیل شد و مدل و طراحی آموزش ما در این 35 دقیقه در نظر گرفته شده است و معلم در این مدت تلاش می کند با جمع بندی و ارائه مباحث کلیدی و فشردگی محتوا بتواند کار خود را در ارائه محتوای آموزشی انجام دهد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان تأکید کرد: حدود 80 تا 90 درصد از حضور دانش آموزان را در سطح مدارس شاهد بودیم اما در حال حاضر با ارائه بخشنامه های جدید برای عدم الزام حضوری دانش آموزان در کلاس درس و ارائه اخباری مبنی بر موج سوم کرونا تنها 50 تا 60 درصد دانش آموزان از کلاس های درس استفاده می کنند.

 

حاجیلری تأکید کرد: ویروس کرونا باعث شد که چرخش بزرگی در حوزه آموزش مجازی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و این مهم گام بسیار بزرگی بود.

 

وی  به شبکه شاد اشاره کرد و گفت:  موارد و محدودیت های شبکه شاد شناسایی شده که 50 مورد محدودیت برای استفاده از این شبکه احصاء شده است و به ستاد مرکزی برای حل آن ارائه شده است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: همه اطلاعات بارگذاری شده در شبکه شاد در تمامی بخش های دانش آموزان، اولیاء و معلم طبقه بندی شده است و ده ها و صدها ساعت تدریس مجازی در بالاترین سطح ممکن در این شبکه بارگذاری شده است.

 

حاجیلری یادآور شد: انواع پیام ها و متن ها در شبکه شاد در اختیار معلمان قرار می گیرد، همچنین حوزه آموزش و مشاوره والدین نیز از دیگر نکاتی است که در شبکه شاد در نظر گرفته شده است.

 

وی به میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد تأکید کرد و گفت: برای دسترسی همه دانش آموزان به شبکه شاد باید همه همکاری کنند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود 60 درصد از دانش آموزان گلستانی به شبکه شاد دسترسی دارند و  باید شرایطی فراهم کنیم که 40 درصد دیگر از دانش آموزان بتوانند از این شبکه آموزشی بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار