رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امسال ۲۲ هزار هکتار سطح کشت پنبه در گلستان داشتیم و ۱۴ کارخانه پنبه پاک کنی هم اکنون در حال فعالیت هستند.

۲۲ هزار هکتار پنبه در گلستان کشت شد/فعالیت ۱۴کارخانه پنبه پاک کنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مختار مهاجر شامگاه یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی با موضوع توانمندی‌های کشاورزی استان گلستان، اظهارکرد: در استان گلستان ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی داریم که ذخیره گاه و تولید کننده منابع آبی ما هستند و ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی ما را با پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و باغی و دامی تأمین می‌کنند.

وی افزود: در ۱۵ محصول زراعی مقام اول تا پنجم را داریم، با کیفیت ترین گندم کشور در استان گلستان تولید می‌شود و در چند سال گذشته به طور متوسط توانسته ایم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم تولید کنیم.

مهاجر در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه حدود ۴۵ درصد دانه‌های روغنی کشور در استان گلستان تولید می شودگفت: امسال ۲۲ هزار هکتار سطح کشت پنبه داشتیم و ۱۴ کارخانه پنبه پاک کنی هم اکنون در حال فعالیت هستند و طلای سفید با همت و تلاش کشاورزان و کارشناسان در حال احیا شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در بخش تولیدات باغی با ۳۳ هزار هکتار باغات سیاه ریشه و مرکبات توانسته ایم حدود ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی تولید کنیم.

وی با بیان این مطلب که ۴۰ درصد گوشت مرغ پایتخت را استان گلستان تأمین می‌کند، افزود: در بخش دامپروری دومین تولید کننده گوشت مرغ در کشور هستیم. تولیدکنندگان ما توانستند در سال ۹۸ حدود ۲۶۴ هزار تن و در ۶ ماهه اول امسال ۱۴۸ هزار تن گوشت مرغ تولید کنند.

مهاجر در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توانمندی‌ها و مشکلات استان در زمینه‌ی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، گفت: در سال گذشته اولین کارخانه فرآوری تخم مرغ در استان گلستان راه اندازی شد.

وی در خصوص پتانسیل‌های استان در تولید محصولاتی همچون رب گوجه فرنگی و آرد، بیان کرد: ما در استان حدود ۲۷۰ هزار تن در سال رب گوجه فرنگی تولید می‌کنیم و در صنایع آرد هم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت تولید داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار