فاضل گفت: در حال حاضر ۷ شهرستان گلستان در وضعیت سفید قرار دارند.

افزایش شهرستان های با وضعیت سفید کرونا در گلستان/ از ابتدای شیوع کرونا ۲۰ هزار گلستانی مبتلا شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عبدالرضا فاضل در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و تلاش مسئولان استان شرایط پایداری را از نظر میزان شیوع ویروس کرونا در استان شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هفت شهر استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند و شهرستان بندرگز پس از  چند ماه از محدوده وضعیت قرمز کرونا خارج شد و در حال حاضر شرایط زرد را تجربه می کند.

 فاضل بیان کرد: در آغاز فصل پاییز قرار داریم و در ماه های آبان و آذر میزان بیماری آنفولانزا در منطقه شیوع پیدا می کند و نگرانی هایی در این بخش وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از استان های کشور در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند و موج سوم کرونا در این استان ها آغاز شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه هنوز موج سوم شیوع کرونا در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و دورهمی ‌های خانوادگی می ‌توانند شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: در حال  هفت شهرستان آق قلا، بندر ترکمن، علی آبادکتول، کردکوی، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت در شرایط سفید قرار دارند ما بقی شهرستان ها از جمله گرگان و گنبدکاووس در وضعیت زرد  هستند

فاضل از کاهش میزان بار بستری بیماران خبر داد و گفت: تعداد 195 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 61 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 29 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویرس کرونا تاکنون  20 هزار 724 نفر در استان گلستان به کرونا مبتلا شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار