رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دستگاه «سی‌تی‌اسکن» بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان از چرخه خدمت خارج شد.

دستگاه «سی‌تی‌اسکن» بیمارستان صیاد گرگان از چرخه خدمت خارج شد/ چالش جدی تامین اکسیژن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مراجعه بالای بیماران، دستگاه سی‌تی‌اسکن صیاد از چهار هفته گذشته خراب شده و در حال تعمیر است.
وی ادامه داد: تمام شهرهای استان استان از نظر شیوع بیماری کرونا در شرایط قرمز هستند و این وضعیت‌ها شکننده است و با یک یا دو مریض وضعیت شهرها تغییر می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت شناور است و تصمیمات هم شناور می‌شود و احساسم این است ستاد ملی هم حتی برای تصمیم‌گیری‌ها به مشکل خورده است.

* قبول دارم متاسفانه در بسیاری از مطب‌های پزشکان پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود
فاضل در پاسخ به انتقاد عدم رعایت پروتکل بهداشتی در مطب‌های پزشکان گفت: بله قبول دارم متاسفانه در بسیاری از مطب پزشکان این موضوع رعایت نمی‌شود ولی باید قبول کنیم کنترل این موضوع مشکل است.
وی گفت: متاسفانه عدم وجود برخی زیرساخت‌ها کار را برای ما هم مشکل کرده است و ما هم به مردم حق می‌دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با نقد در‌ خصوص عدم اجرای مصوبات، گفت: ما یک قدرت اجرایی محدودی داریم و باقی دستگاه‌ها هم وارد عرصه شوند و‌ متاسفانه تناقض در اقدامات ما را هم دچار مشکل کرده است.

* مسوولیت نظارت بر اقدامات ستاد مقابله با کرونا در درجه اول با دستگاه متولی قشری است/ برای عید سعید قربان هفته آینده پروتکل تعیین خواهد شد

فاضل گفت: مسوولیت نظارت بر اقدامات ستاد مقابله با کرونا در درجه اول با دستگاه متولی قشری است که محدودیت برای آن مصوب شده و در ادامه بهداشت، اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و اداره تعزیرات حکومتی اقدامات و نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.
وی تاکید کرد: در ۱۰ روز گذشته شبانه‌روزی درگیر مشکل تامین اکسیژن هستیم و چالش شدیدی در این حوزه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره عید سعید قربان تصریح کرد: برای عید سعید قربان هفته آینده پروتکل تعیین خواهد شد اما هر کاری کنیم مردم باید خودشان هم رعایت کنند.
فاضل درباره احداث بیمارستان صحرایی متذکر شد: ما تجربه خوبی از بیمارستان صحرایی یا نقاهتگاه موقت نداشته‌ایم و با چالش‌های مختلفی روبرو بوده‌ایم و با وجود درخواست احداث بیمارستان صحرایی از سپاه در گنبدکاووس اما معتقدم بیمارستان صحرایی آن هم با تعداد تخت کم کمکی به ما نخواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار