رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معتقد است که قیمت ۱۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم وش پنبه هم منافع کشاورز و هم منافع کارخانه‌دار را تامین می‌کند.

قیمت مناسب پنبه ۱۳ هزار تومان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت جهانی هر کیلوگرم محلوج پنبه حدود یک دلار و ۶۰ سنت است که با توجه به قیمت ارز نیمایی در کشور ما، وارد کردن هر کیلوگرم آن در کشور ما ۴۰ هزار تومان تمام می‌شود. با توجه به قیمت پنبه محلوج، هر کیلوگرم وش پنبه باید حداقل ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته باشد.

وی گفت: از چند روز قبل کارخانجات وش پنبه را کمی گران‌تر و با توجه به کیفیت پنبه با قیمت ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنند. البته باز هم جا برای افزایش قیمت وجود دارد و اگر وش پنبه ۱۳ هزار تومان خریداری شود، قطعاً کشاورز رغبت پیدا خواهد کرد تا سال بعد سطح زیر کشت را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه یکی از رقبای کشت پنبه، شالی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشت شالی برای کشاورز درآمد بیشتری نسبت به پنبه دارد. امروز برای احیای سطح زیر کشت پنبه که در حاصلخیزی خاک تأثیر مثبتی دارد، باید نسبت به قیمت خرید این محصول توجه بیشتری داشت.

چوپانی در ادامه ضمن قدردانی از دولت به خاطر اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تصریح کرد:  قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم وش پنبه را برای سال آینده ۷۵۰۰ تومان تعیین شده درصورتی‌که الان قیمت این محصول ۱۳ هزار تومان است. چطور این قیمت تعیین شده است؟

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نیز پایین است، گفت که انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دولت را در منطقی کردن قیمت خرید تضمینی متقاعد کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این کارخانجات هر کیلوگرم وش پنبه با قیمت ۹۵۰۰ تومان به صورت علل‌ الحساب از کشاورزان خریداری می‌کردند. البته این محصول توسط دلالان نیز با قیمت ۷ تا ۸ هزار تومان به صورت علل الحساب خریداری می‌شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار