رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان مصوب شد مراسم متمرکز اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار شود.

مراسم متمرکز اربعین در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) در هر زمانی مستحب بوده اما زیارت این حضرت در روز اربعین از امتیاز خاص و ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره زیارت امام حسین (ع) تصریح کرد: به گفته این حضرت پیاده‌روی برای زیارت امام حسین (ع) به‌قدری ارزشمند بوده که در هر قدم خداوند یک گناه از شخص زائر را کم کرده و یک حسنه در نامه اعمال وی درج کرده و یک درجه به او عنایت می کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه شعار امسال ماه محرم و صفر عرض ارادت به امام حسین (ع)  و هم حفظ سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: دیدگاه امسال ما در ماه محرم و صفر با توجه به شیوع بیماری کرونا این است که فعالیت‌های مذهبی و عزاداری تعطیل نشده بلکه نوع فعالیت تغییر یافته و شعار ما نیز عرض ارادت به امام حسین (ع) حفظ سلامت مردم و راه نجات ما  راه امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از هیئت های مذهبی در مراسمات عزاداری امسال تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است، بیان داشت: خوشبختانه با برگزاری جلسات مختلف با هیئت‌های مذهبی، مداحان و مبلغان قبل از شروع ماه محرم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا شهرستان به آنها ابلاغ شد و با توجه به فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا تاکنون ۹۵ درصد از هیئت‌های مذهبی تمام پروتکل‌های بهداشتی را در زمان برگزاری مراسمات عزاداری رعایت کردند.
صفی‌الحسینی گفت: دو تیم مردمی و ستاد محرم از ابتدای ماه محرم فعال شده و این تیم‌ها در تمامی مساجد اهل تشیع در سطح شهرستان حضور یافته  تا بر تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در زمان عزاداری و توزیع اطعام نظارت دقیق داشته باشند.
وی درباره برنامه‌های روز اربعین خاطرنشان کرد: با مصوبه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان با حضور امام جمعه و اعضای ستاد مبارزه با کرونا قرار است روز اربعین از ساعت ۹ تا ۱۱ مراسم متمرکز عزاداری این روز به همراه قرائت زیارت اربعین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر عدم هرگونه پیاده‌روی، راهپیمایی و دسته‌روی و تجمع در مسیر امامزاده و یا داخل صحن بیان داشت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان از هرگونه پیاده‌روی و راهپیمایی در مسیر امامزاده و بقاع متبرکه جلوگیری خواهد شد.
صفی‌الحسینی ادامه داد: توزیع غذای بیرون بر با نظارت مرکز بهداشت در زمان پخت، اختتامیه مسابقات مجازی «نوگلان حسینی» ویژه مداحان کودک و نوجوان، اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه»، استقرار موکب سلامت در امامزاده یحیی بن زید (ع) و مصلی نمازجمعه برای توزیع بسته‌های بهداشتی به صورت رایگان، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی و دلنوشته به امام حسین (ع)، معرفی کتاب‌های مکتوب با موضوع «حماسه حسینی» از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
وی بیان داشت: نذر خون و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و نذر طرح یک‌هزار و 452 عمود با  هدف توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر برای افراد نیازمند از دیگر برنامه‌های شهرستان در روز اربعین است.
صفی‌الحسینی گفت: بیشتر برنامه‌های روز اربعین برای حفظ سلامت مردم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار