استاندار گلستان گفت: این استان با وجود آنکه کمتر از دو درصد جمعیت کشور را در خود جای داده در تولید ۱۵ محصول رتبه تک رقمی را داراست.

گلستان در تولید ۱۵ محصول رتبه تک رقمی را داراست/ درخواست اختصاص ردیف در بودجه سال آینده برای احداث بندر در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس امروز در دیدار با سیدعلی محمد موسوی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور و ابوالفضل کوده‌ئی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی می‌تواند با اختصاص ردیف بودجه برای احداث بندر در گلستان روند توسعه استان را تسریع کند.
 وی تصریح کرد: گلستان از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف برخوردار است و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت این استان می‌تواند موجب پیشرفت و رشد گلستان شود.

* بخش عمده‌ای از ۳۶۰ قلم کالای تجاری ایران در گلستان تولید می‌شود
حق‌شناس با تشریح ویژگی‌های گلستان گفت: بخش عمده‌ای از ۳۶۰ قلم کالای تجاری ایران که می‌تواند در «پیمان اوراسیا» مورد تبادل قرار گیرد، در گلستان تولید می‌شود و این استان با وجود آنکه کمتر از دو درصد جمعیت کشور را در خود جای داده در تولید ۱۵ محصول رتبه تک رقمی را داراست.
استاندار گلستان یادآور شد: این استان دارای ۲۵۰ روز آفتابی مناسب برای کشت گلخانه‌ای، اقلیم‌های مختلف آب و هوایی برای جذب گردشگران و صنایع مرتبط با آب، مرز زمینی، دریایی، هوایی و ریلی است که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران موثر باشد.

* سرمایه‌گذاری در حوزه فاضلاب و تامین زیرساخت‌های منطقه  اقتصادی اترک می‌تواند روند توسعه گلستان را تسریع کند
حق‌شناس خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فاضلاب و تامین زیرساخت‌های منطقه  اقتصادی اترک می‌تواند روند توسعه گلستان را تسریع کند.
همچنین در این دیدار سیدعلی‌محمد موسوی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور اظهار کرد: هدف ما از سفر به گلستان بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در گلستان و هدایت سرمایه‌گذاران به سمت این استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار