مدیرکل بنیادمسکن گلستان از اختصاص هزار تن سیمان رایگان برای ساخت خانه‌های زلزله زدگان استان در روستا‌های زلزله زده رامیان و مراوه تپه خبر داد.

تامین هزار تن سیمان رایگان برای ساخت خانه‌های زلزله زدگان گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: روند بازسازی منازل مسکونی خسارت‌دیده با شتاب خوبی در حال انجام است و در کمتر از یک ماه که از زلزله ۵ مهرماه می‌گذرد، برخی از واحد‌های مسکونی در روستا‌های این شهرستان به مراحل پایانی ساخت رسیدند.

او با بیان اینکه ساخت ۲۱۰ واحد مسکونی در روستا‌های زلزله‌زده مراوه تپه آغاز شده است، گفت: مالکان خسارت دیده علاوه بر دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی، کمک بلاعوض ساخت و معیشتی نیز دریافت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در روستا‌های زلزله‌زده رامیان و آزادشهر نیز کار ساخت منازل مسکونی با سرعت خوبی در حال انجام است و انتظار داریم در صورت مشارکت مردم بتوانیم این واحد‌های مسکونی را تا قبل از شروع فصل زمستان تحویل دهیم.

او گفت: در سیل پارسال بیش از ۶۴ هزار تن سیمان رایگان به عنوان هدیه مقام معظم رهبری از طریق کارخانه سیمان پیوند استان تأمین و بین مردم توزیع شد وهمچنین برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان نیز در مرحله نخست یک هزار تن سیمان رایگان اختصاص یافته است.

حسینی گفت: برهمین اساس ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان برای ساخت هر واحد مسکونی زلزله‌زدگان پیش‌بینی شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار واحد مسکونی در اثر وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و رانش زمین در استان تخریب شده که برای بازسازی آن‌ها حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار