مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بابت هر واحد احداثی خسارت دیده در زلزله گلستان، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و پنج میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت می شود.

پرداخت ۱۵ میلیون کمک بلاعوض به واحدهای حادثه دیده در زلزله گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید محمد حسینی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون زلزله، رانش و زمین لغزش را در شرق گلستان شاهد بودیم که مجموع این حوادث به هزار واحد مسکونی خسارت زد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارت این حوادث ابلاغ و تأمین اعتبار شده است، افزود: البته ما در اولین زمان ممکن عملیات اجرایی واحدهای مسکونی را از منابع داخلی آغاز کردیم.

حسینی اضافه کرد: بسیاری از واحدها معرفی به بانک شده و برخی هم در مرحله سفت کاری، اجرای اسکلت و سقف هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: بابت هر واحد احداثی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و پنج میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت و بنا داریم با رایزنی ۱۰ میلیون تومان هم کمک هزینه اجاره تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه به واحدهای تعمیراتی هم ۱۵ میلیون تسهیلات اعطا می‌شود، گفت: توزیع هشت تن سیمان رایگان از دیگر خدمات بوده که تاکنون هزار تن تأمین شده است.

حسینی همچنین با اشاره به روز روستا، اظهارکرد: بیش از ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی، باغی و دامی در روستا بوده و نقش روستا به عنوان بخش مولد بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق افتاده و از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری کنیم.

حسینی با بیان اینکه اجرای طرح هادی می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد، ادامه داد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه معابر در ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار گلستان داریم که باید از آنها بهسازی و بازسازی شوند.

وی گفت: در سال گذشته از ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار که دریافت کردیم ۹۶۰ پروژه در ۳۸۰ روستا اجرا شده است.

حسینی با اشاره به واحدهای مسکونی کم دوام، بیان کرد: تاکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای طرح وِیژه بهسازی مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۹۳۳ روستای گلستان، ۲۲۷ هزار واحد مسکونی کم دوام در گلستان در سال ۹۵ شناسایی شد که طی این سال‌ها ۱۸ هزار واحد را در طرح ویژه مقاوم سازی کردیم و این عدد به ۱۱۰ هزار رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار