رئیس پلیس فتا گلستان گفت: در گلستان پرونده‌ای با موضوع چالش مومو نداشته ایم البته به نظر می‌آید برخی از خانواده‌ها با این چالش روبرو شده اند.

مومو رفتارهای خطرساز ترویج می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در گلستان پرونده‌ای با موضوع چالش مومو نداشته البته ارسال پیام‌هایی از سوی مومو به برخی از شهروندان را شاهد بودیم که به نظر می‌آید برخی از خانواده‌ها و کاربران با چالش روبرو شده‌اند.

وی افزود: بازی مومو قبلاً در مجموعه فیسبوک وجود داشت ولی اخیراً از طریق واتساپ منتشر شده است که در آن اکانت مومو یک لینک تماس فرستاده و در ادامه با کلیک بر آن لینک گفتگو و چالش آغاز می‌شود.

رئیس پلیس فتا گلستان بیان کرد: این حساب کاربری افراد را به رفتارهای خطرناک و خشونت آمیز دعوت می‌کند.

وی با اشاره به ورود قشر کودک و نوجوان در سامانه شاد گفت: مومو هم اکنون کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده زیرا آنها اطلاعات کمی در زمینه اینترنت و فضای مجازی دارند.

پرسا توضیح داد: کسانی که عضو واتساپ هستند اگر بر روی پیام دعوت کلیک کرده و چالش را آغاز کنند امکان سرقت اطلاعات کاربران و مزاحمت‌های تلفنی بعدی هم وجود دارد.

وی بیان کرد: ارسال پیام خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک، ترغیب نوجوانان به تهدید و خودکشی، سرقت اطلاعات شخصی، باج خواهی و غیره از جمله خطرهای این چالش است.

رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: حتی اگر فرد درگیر در این چالش اکانت خود را پاک کرده و دوباره وارد شود، مومو امکان احصا شماره تلفن فرد را دارد مگر اینکه پیام رسان واتساپ را پاک کرده و با شماره جدید وارد شود.

پرسا تاکید کرد: والدین باید در کنار فرزندان خود بوده و مراقب آنها در بازی‌های اینترنتی و پیام رسان ها باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار