رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان از بازرسی ادواری از 723 جایگاه فعال عرضه سوخت مایع در 6 ماهه نخست سال 99 در سطح استان گلستان خبر داد.

در 6 ماهه سال جاری 723 نازل عرضه سوخت مایع در گلستان آزمون استاندارد شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره کل استاندارد استان گلستان، محمدجابر صفایی با اظهار این مطلب که آزمون نازل های عرضه سوخت مایع در هر سال 3 نوبت توسط اداره کل استاندارد انجام می شود؛ گفت: این آزمون ها با هدف اطمینان از صحت عملکرد نازل های عرضه سوخت مایع اعم از بنزین و گازوئیل و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و عرضه کنندگان صورت می گیرد.
  صفایی افزود: در استان گلستان 74 جایگاه سوخت مایع با مجموعاً 933 نازل وجود دارد که 582 نازل معادل 4/62 درصد بنزین، 125 نازل معادل 4/13 درصد بنزین سوپر و 226 نازل معادل 2/24 درصد نیز گازوئیل عرضه می کنند که کارشناسان استاندارد با مراجعه به تمامی جایگاه های استان و آزمون تک تک این نازل ها، از صحت عملکرد آنها به لحاظ کمیت و مقدار سوخت تحویلی، اطمینان حاصل می کنند.
 وی با اشاره به این مطلب که: از 933 نازل، تعداد 723 نازل مورد آزمون قرار گرفت و تعداد 210 نازل به دلایلی مانند نبود فرآورده در زمان آزمون، قطعی یا خرابی سیستم هوشمند، نقص فنی در شیلنگ، نازل یا دیسپنسر و ... غیر قابل آزمون بود، گفت: از 723 نازل آزمون شده، 716 نازل مورد تایید استاندارد بوده و 7 نازل به دلیل آن که دارای خطایی بیش از حد مجاز بود مردود شد.
صفایی افزود: 6 نازل بلافاصله در محل توسط کارشناس شرکت پخش فرآورده های نفتی تنظیم و پس از آزمون مجدد، مورد قبول واقع شد و مشخصات نازل های مردود و نازل های غیر قابل آزمون به شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اعلام شد. 
  رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان با یادآوری این مطلب که خطای مجاز استاندارد برای آزمون نازل، نیم درصد است یعنی چنان چه نازلی بیش از 100 سی سی در 20 لیتر خطا داشته باشد، مردود است؛ گفت:  نوبت بعدی آزمون نازل های عرضه سوخت مایع، آبان ماه و نوبت سوم اسفند ماه است. 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: شهروندان گلستانی در صورت مشاهده مشکلی در صحت عملکرد نازل های عرضه سوخت مایع می توانند، موضوع را از طریق تلفن 1517 و سامانه پیامکی 30001517  به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند تا موضوع از طریق کارشناسان، بررسی و پیگیری شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار