فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان در پی شروع فصل پاییز احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را تاکید کرد و خواستار توجه و حمایت و حفاظت بیشتر از این منابع ملی شد.

ابراز نگرانی از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حبیب یاراد بزی با ابراز نگرانی از شروع فصل پاییز و احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: وجود شاخ و برگ‌های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل‌ها و مراتع در فصل پاییز و همچنین وزش باد گرم و بدتر از آن بی‌توجهی  احتمال حریق را چندین برابر می‌کند که در این زمینه نیاز به مشارکت و همکاری عموم مردم داریم.

وی تصریح کرد: گردشگران دامداران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و مراتع از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه‌های طبیعی استان به جد بپرهیزند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان گفت: به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با هر حادثه احتمالی در این زمینه فراهم کنند.

یاراد بزی همچنین با اشاره به اهمیت فراوان پیشگیری در بحث حریق اظهار کرد: همیشه پیشگیری در وقوع آتش‌سوزی بهتر از اطفای حریق است می‌توان با هزینه‌های کمتر و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی به ویژه در بین جوامع محلی می‌توان از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری کرده و از صرف هزینه‌های گزاف اطفای حریق ممانعت کرد.

وی افزود: سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل‌ها و مراتع به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارش مردم عزیز از هرگونه اتفاق در عرصه‌های طبیعی استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار