استاندار گلستان:

حق شناس گفت: اگر امروز سیل سال ۹۸ تکرار شود ۵۰ درصد این اتفاقات رقم خواهد خورد چراکه تنها ۴۰ درصد لایروبی اتفاق افتاده و هنوز سد نرماب به اتمام نرسیده است.

تکرار سیل ۹۸ باعث ۵۰ درصد خسارت های سال گذشته می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (چهارشنبه 30 مهر) در آیین افتتاح 87 واحد مسکن سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: در جریان سیل سال گذشته استان گلستان هر کسی که می توانست برای جبران خسارت های سیل اقدام کند در کنار مردم سیل زده قرار گرفت.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در استان های سیل زده دیگر نیز همین گونه بود و ارزش معنوی که خلق شد قابل ارزش گذاری نیست.

 

حق شناس متذکر شد: در حوادث و بلایای مختلف مردم به کمک هم می شتابند و در زلزله رودبار نیز اینگونه بود و همدلی به معنی واقعی در آن برهه از زمان رقم خورد.

 

وی افزود: از حدود 22 هزار واحد مسکونی 14 هزار واحد تعمیراتی و 7 هزار و 700 مورد نیز احداثی بود و از این میزان توسط  سه سپاه نینوا، قدس و امام رضا(علیه السلام) خراسان رضوی و بسیج دو هزار واحد را ساختند و یا تعمیر کردند.

 

استاندار گلستان متذکر شد:  سیل ۹۸ چهار هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بار آورد، همچنین 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی، ابنیه و راه ها، جاده ها و منازل مسکونی از سیل خسارت دید.

 

حق شناس یادآور شد: سه هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات و یا بلاعوض پرداخت شد و 65 هزار تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان به مردم سیل زده اختصاص یافت.

 

وی گفت: براساس ارزیابی هایی که داشتیم معادل چهار هزار و 800 میلیارد تومان نیز از سوی دستگاه های اجرایی و گروه های مختلف مردمی برای منطقه سیل زده اختصاص یافت.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: اگر امروز سیل سال 98 تکرار شود 50 درصد این اتفاقات رقم خواهد خورد چراکه تنها 40 درصد لایروبی اتفاق افتاده و هنوز سد نرماب به اتمام نرسیده است.

 

وی افزود: غفلت تاریخی در بخش آب، فاضلاب و رودخانه های استان اتفاق افتاده و روز گذشته یک صورت حساب چهار هزار و 800 میلیارد تومانی به وزیر تحویل دادیم تا بخشی از این اعتبارات طی سال جاری و سال آینده به استان اختصاص پیدا کند.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در 50 سال گذشته 9 بار میزان بارندگی از 300 میلی متر بیشتر شده است و حداقل در یک دهه آینده پیش بینی می شود که مشابه این اتفاقات مثل خشکسالی و یا ترسالی خطرناک خواهیم داشت.

 

حق شناس به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان تاکید کرد و گفت: در سیل واحدهای مسکونی که مقاوم سازی شده بود خسارت ندیدند و در حال حاضر 110 هزار واحد مسکونی در گلستان نیاز به مقاوم سازی دارد.

 

وی افزود: امسال دو زلزله و دو سیل در استان اتفاق افتاده است و یک هزار واحد مسکونی برای احداث در دست اقدام داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار