معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان، درجلسه مدیران مدارس ابتدایی شهرستان بندرترکمن مدیریت آموزشگاهی در شرایط بحرانی و برنامه های حوزه آموزش ابتدایی را تشریح کرد.

مدیریت آموزشگاهی در شرایط بحرانی و برنامه های حوزه آموزش ابتدایی را تشریح کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش بندرترکمن، صبح روز چهارشنبه 30 مهرماه 99 جلسه مدیران ابتدایی مدارس شهرستان با موضوع مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر شرایط بحران و با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان و روسای ادارات دوره اول و دوم آموزش ابتدایی اداره کل و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان در سالن همایش این شهرستان برگزار شد.

در این نشست سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی استان گفت: شرایط پیش روی سازمان های آموزشی شرایطی است بحرانی و در چنین موقعیتی، مدیریت سازمان های آموزشی بدون تردید باید مبتنی بر مدیریت بحران باشد.

وی افزود : در دنیای پر از تلاطم امروز که در حالت های غیرمنتظره بحرانی قرار می گیریم، مدیریت بحران یکی از عناصر اصلی سازمان ها محسوب می شود که می تواند موجب تضمین ثبات و موفقیت مستمر سازمان شود.

معاون آموزش ابتدایی استان اظهار کرد: شرایط جدید نیازمند مدیریت جدید وبرنامه ریزی جدید است، در نگرش سنتی مدیریت بحران، مدیر پس از بروز آسیب به دنبال کاهش ضررهای ناشی از آن است در حالی که مطابق با نگرش مدرن، مدیر همواره باید مجموعه ای از طرح ها و برنامه های عملی برای مواجهه با تحولات احتمالی در آینده را تنظیم کرده باشد.

عقیلی در خصوص گام های  چرخه یادگیری شناختی  موارد زیررا برای مدیران بیان کرد:

گام اول درگیری دانش آموزان با مبحث آموزشی، گام دوم جستجوگری، گام سوم توصیف و تبیین  و گام چهارم ارزشیابی یعنی تعریف تکلیف هایی است که معلم با توجه به ظرفیت دانش آموزان ارائه می دهدکه در این راستا دفتر تالیف نظری آموزش وپرورش یک نمونه الگوی تدریس، مطابق با چرخه یادگیری شناختی در شبکه رشد بارگزاری کرده است و مدیران دراولین جلسه شورای معلمان بصورت آنلاین مورد بررسی قرار دهید.

مبحث دوم الگوی آموزش کلاس معکوس است که این روش ،یادگیری را به دانش آموزان می سپارد و به  معلم این امکان را می دهد که آنچه به صورت متداول در کلاس درس انجام می شد به خانه محول شده و فرآیندهایی که قبلا دانش آموزان در منزل انجام می دادند به کلاس درس منتقل می شود.

وی تصریح کرد: در شرایط  حاضر برای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، اطلس دسترسی دانش آموزان به مدل های مختلف آموزشی توسط مدارس تهیه  شود و در ادامه به نکاتی که در برنامه ریزی درسی باید به آن ها توجه شود اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار