پس از بی‌توجهی یک تالار پذیرایی در شهرستان گنبدکاووس به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، با دستور دستگاه قضایی این تالار تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

پلمب تالار متخلف در گنبدکاووس/ سلامت مردم خط قرمز ستاد مقابله با کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، پس از آنکه در جهش نخست شیوع بیماری کرونا در استان گلستان شهرستان گنبدکاووس در اواسط اسفندماه به صورت جدی با این بیماری درگیر شده و تا اواخر فروردین ماه روند صعودی و پر خطر بیماری را طی می‌کرد با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری فیزیکی در بخش‌های مختلف شهرستان به ویژه اصناف و بازار این بیماری رفته رفته در این شهرستان کم رنگ شد تا جایی که با وجود پوشش خدمات درمانی بیمارستان‌های این شهرستان به پنج شهرستان مجاور حجم بیماران کرونایی در مراکز درمانی گنبدکاووس به حدود 50 نفر رسید که موجب شد شرایط نسبتا کم خطرتری در این شهرستان برقرار شود.

اما متاسفانه به دلیل عدم تداوم رفتارهای منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی و رها کردن برخی الزامات بهداشت فردی و عمومی توسط برخی گروه‌ها به ویژه در فضای اجتماعی در روزهای گذشته بار دیگر شاهد اوج گرفتن تعداد بیماران کرونایی و افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در گنبدکاووس هستیم.

از این رو فرماندار ویژه و رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس بر اساس اختیارات تفویض شده ستاد ملی مقابله با کرونا دستور استقرار و بازگشت برخی محدودیت‌ها در شهرستان از جمله تعطیلی تالارهای پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی را صادر کرد.

در کنار همه همراهی‌ها و توجه اصناف و بازار و گروه‌های مختلف مردم برخی نیز بدون توجه به موضوع سلامت و بهداشت عمومی با بی‌توجهی به دستور ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس اقدام به بازگشایی تالار، واحد تجاری یا صنفی خود کردند.

لذا پیرو دستورالعمل و مصوبات ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی تالارهای پذیرایی و با توجه به دستور فرماندار گنبدکاووس در برخورد صریح قانونی با متخلفان، «تالار پذیرایی بابایی» گنبدکاووس که در روزهای گذشته بی‌توجه به اطلاعیه‌های این ستاد اقدام به برگزاری مراسم‌های عروسی کرده بود، با دستور مراجع قضایی شهرستان پلمب شد.

گفتنی است طبق اعلام ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس، چنانچه در روزهای آینده تالارها و مجموعه‌های پذیرایی اقدام به برگزاری هرگونه مراسم کنند با برخورد قاطع قضایی روبرو شده و تا اطلاع ثانوی پلمب خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار