​سعادت فر گفت: با وجود آنکه در بسیاری از کشورهای دنیا با شیوع کرونا برای تولید و ثبت آمار با مشکل رو به رو شدند اما در گلستان توانستیم با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به این مهم اقدام کنیم.

​روند تولید و ثبت آمار در گلستان با کرونا متوقف نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی سعادت فر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان بابیان اینکه 20 اکتبر مصادف با 29 مهر ماه روز جهانی آمار نامگذاری شده است، گفت:  همچنین یکم آبان به عنوان روز آمار و برنامه ریزی در تقویم ثبت شده است و امسال شعار « ورود به قرن جدید با حکم رانی داده ها در نظام آماری جدید» را برای این روز در نظر گرفتند.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  ادامه داد: اهمیت بحث آمار و مدیریت در برنامه ریزی برای همه مشخص است و طرح های آماری و خانواری از وظایف مدیریت آمار استان گلستان به شمار می رود و در این مسیر هم استانی ها همراهی خوبی دارند.

 

سعادت فر بیان کرد: آمارهای تکمیل اطلاعات خانواری و کارگاهی مثل فرهنگ نیروی کار، هزنیه  درآمد خانوار، طرح های صنعتی و قیمت کالاها کدر استان جمع آوری می شود و از همراهی مردم استان تقدیر و تشکر داریم.

 

وی افزود: بسیاری از سازمان های آماری در جهان با توجه به کرونا نتوانستند کار خود را انجام دهند اما در استان گلستان با تکمیل پرسشنامه به صورت تلفنی و آمارگیری با رعایت پروتکل های بهداشتی این مهم رقم خورد.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  خاطرنشان کرد: آمار تورم روز نخست هر ماه به هیئت دولت اعلام می شود و در استان و کشور در تولید آمار مشکلی نداشتیم.

 

متذکر شد: با توجه به اهمیت مدیریت آمار در برنامه ریزی انتظار داریم مردم همراهی لازم را با آمارگیران داشته باشند و سرشماره 2121 به صورت برای اجرای طرح های آمار خانواری و کارگاهی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار