رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با اشاره به تداوم طرح کمک مومنانه و کمک به آسیب دیدگان کرونا، گفت: 5 هزار بسته بهداشتی در میان اقشار محروم شهرستان‌های شرق گلستان توزیع شد.

توزیع 5000 بسته بهداشتی در مینودشت و گالیکش/ اخذ سند برای 200 بقعه متبرکه و موقوفه در شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ جعفر ذوبی سرابی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق گلستان با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف و لزوم انعکاس خدمات این نهاد به مردم عزیز با هدف تزریق روح امید به جامعه، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که تمام همت و توان خود را برای اجرای صحیح نیات واقفین، عرض ارادت به آستان مقدس امامزادگان و ارائه خدمت به محرومان و مستضعفین وقف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری رویکرد اصلی برنامه‌های خود را بر محور صدور سند مالکیت اماکن مذهبی و موقوفات استوار کردیم، افزود: در این حرکت بزرگ و سنگین موفق شده‌ایم با کمک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد برای بیش از ۲۰۰ امامزاده، مسجد و اماکن مذهبی سند اخذ کنیم که به زودی صادر و به متولیان این اماکن تقدیم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه زمین‌های این منطقه عمدتا در اختیار منابع طبیعی و یا بنیاد علوی بوده است، خاطرنشان کرد: در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای سازمانی با این عزیزان هستیم تا بتوانیم اسناد زمین‌های وقف شده در این منطقه را به نام موقوفه ثبت کنیم.

ذوبی سرابی بر عزم راسخ اوقاف و امور خیریه برای خدمت به محرومان و مستضعفان حتی در شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: بنا به دستور رهبری در این ایام توزیع بسته‌های معیشتی، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و ... در سرتاسر شهرستان‌های این منطقه در دستور کار ما بوده است.

وی از توزیع 5 هزار بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و بسته‌های فرهنگی میان اقشار محروم شهرستان‌های شرق استان گلستان توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت خبر داد و تصریح کرد: 5 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح نیز در این ایام در اختیار شهرداری، مساجد، هیئت‌ها و مردم قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با اشاره به برگزاری مراسمات ضیافت همدلی در ماه مبارک رمضان سال جاری، ادامه داد: ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان در سطح شهرستان‌های شرق استان گلستان در ایام کرونا توزیع کرده‌ایم.

ذوبی سرابی توزیع بسته‌های معیشتی در ماه محرم را نیز تداوم طرح کمک مومنانه دانست و اضافه کرد: ۴۵۰ بسته معیشتی در این راستا در میان آسیب دیدگان از کرونا توزیع کردیم که این روند در ماه صفر و البته تا پایان ریشه‌کن شدن بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی قرارگاه «شمیم حسینی» در شهرستان‌های مینودشت و کلاله خبر داد و گفت: در این قرارگاه بیش از ۱۲ هزار ماسک و ۷ هزار پرس غذای بیرون بر جهت ارائه به محرومان و مستعضفان شرق استان گلستان تهیه و توزیع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار