رییس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول از برگزاری سومین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه «اوقاف» در این شهرستان خبر داد و گفت: 100 بسته معیشتی در قالب این رزمایش به نیازمندان شهرستان علی آباد کتول اهداء شد.

سومین رزمایش همدلی «اوقاف» در علی آباد کتول/ 100 بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام عسگری در همایش یاوران وقف که همزمان با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول در امامزاده اسماعیل روستای ساورکلاته برگزار شد، اظهار کرد: همه ی ما باید به مدد وقف بیاییم چرا که وقف سبب تعظیم شعائر دینی در جامعه شده و به روند انجام امور بهبود می بخشد.

وی با بیان اینکه کمبودهای جامعه در حوزه های مختلف که به کمک وقف حل می شوند، تاکید کرد: باید واقفان را به سمت نیازهای روز هدایت کنیم تا موقوفات خود را در آن مسیرها انجام دهند.

عسگری در ادامه با اشاره به برگزاری سومین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول در ایام شیوع بیماری کووید 19، گفت:100 بسته معیشتی به ارزش 30 میلیون تومان از محل موقوفات و کمک خیرین علی آباد کتول تهیه و میان نیازمندان این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در رزمایش های قبلی نیز 200 بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که این روزها نیازمندان بیش از پیش با آن دست و پنجه نرم می کنند، در آینده نیز به همت خیرین باز هم تهیه و توزیع بسته های معیشتی جهت کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه شهرستان علی آباد کتول نیز در این همایش گفت: خداوند متعال نیازمندان را خیری برای جامعه قرار داده است و به واسطه کمک به نیازمندان، خداوند بلاها را از انسان دور می کند.

وی اذعان کرد: کرونا ضربه سختی به مردم وارد کرد و به آمار فقرا افزوده شد که نیاز است مردم کمک کرده و از یکدیگر دستگیری کنند.
حجت الاسلام جعفری معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم در این همایش با اشاره به ماندگار شدن موقوفات و کسب ثواب واقفان حتی پس از مرگشان، گفت: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه، موقوفاتی داریم که بیش از 900 سال قدمت دارد و مردم از آن بهره می برند.

وی گفت: در گذشته بیشتر موقوفات در زمینه تعزیه خوانی و مراسم های امام حسین (ع) بود و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه وقف های جدید، مشاوره به واقفان در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها آغاز شد و امروز موقوفات متنوعی در حوزه سلامت، حمایت از دانش آموزان نیازمند، ازدواج جوانان و آزادی زندانیان غیر عمد داریم.

جعفری با بیان اینکه از ابتدای امسال30 نفر زندانی غیر عمد به همت خیرین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان آزاد شدند، افزود: توقع ما از مسئولین خدوم، واقفان و روحانیون این است که با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری کرده و مردم را نسبت به وقف های جدید که جامعه بتواند از آن بهره ببرد، آشنا کنند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در ادامه از افتتاح دامداری بزرگ با اعتبار 113 میلیارد تومانی استان با مشارکت این اداره کل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به کمک وقف می توانیم اقتصاد را پویاتر، اشتغال را افزایش و به نیازمندان بیشتر کمک کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ این همایش با حضور حجت الاسلام جعفری معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه، سوخته سرایی فرماندار، میردیلمی بخشدار مرکزی و جمعی از روحانیون علی آباد کتول برگزار و در پایان از یاوران وقف شهرستان با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم نیز پروژه تسطیح آرامگاه امامزاده اسماعیل کلنگ زنی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار