رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبرداد:

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان از اجرای طرح دست‌های مهربانی با اهدای 4۰۰ سبد کالا بین نیازمندان در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح دست‌های مهربانی با اهدای 4۰۰ سبد کالا بین نیازمندان شهرستان گرگان

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مهدوی راد، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه گرگان، امروز(20 اسفند) در نشست با دستگاه‌های مختلف استان در خصوص اجرای طرح«دست‌های مهربانی» اظهار داشت: در قالب طرح«دست‌های مهربانی» 400 بسته سبد غذایی به ارزش 200میلیون ریال در شهرستان گرگان توزیع شد که این کار با همکاری موسسات و نهادها صورت گرفته است.

مهدوی راد گفت: طرح دستهای مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار به اجرا در می‌آید.  

وی عنوان کرد: حمایت‌های سازمان اوقاف از مستمندان و نیازمندان در طرح‌ دست‌های مهربانی به صورت افتتاح حساب به منظور دریافت مستمری براساس سرانه مصوب و تسهیلات غیر مستمر شامل بسته‌های حمایتی، دارو و درمان، کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و کمک هزینه سفرهای زیارتی می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان گفت: امداد کریمانه و محترمانه از اولویت‌های این طرح است، در امداد کریمانه واقف و موقوف‌علیهم همدیگر را نمی‌بینند؛ ممکن است خیلی از واقفان در قید حیات نباشند اما آثار و برکات خیری که به جای گذاشته‌اند به دست نیازمندان می‌رسد.

مهدوی راد با اشاره به برنامه های سال 97، افزود: تعامل با مؤسسات یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در سال آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری 25 وقف جدید در شهرستان گرگان را شاهد بودیم که سهمیه شهرستان گرگان در 6 ماهه ابتدای سال پر شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان یاد آور شد: اکنون در شهرستان گرگان بیش از 90 درصد موقوفات در جهت اطعام دهی عزاداری امام حسین(علیه السلام) صرف می شود.

وی اذعان داشت: در حال حاضر در حوزه سلامت و علم با موقوفات کمی مواجه هستیم، وقف هایی که صورت می گیرد باید با نیت روز و هدفمند انجام شود.

مهدوی راد با بیان اینکه وقف یکی از برترین و پردوامترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است تصریح کرد: امید است با همکاری دستگاه ها، خیرین و موسسات بتوانیم خدمات بیشتری به افراد نیازمند در سطح گلستان ارائه دهیم.

طرح دست های مهربانی (2)

طرح دست های مهربانی (3)

طرح دست های مهربانی (4)

طرح دست های مهربانی (5)

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار