رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان از صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای محصول گوجه فرنگی خبر داد.

صدور پروانه حد مجاز آلاینده ها برای گوجه فرنگی درگلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ محمد امان بائی اظهار کرد: پرونده خانم رمینا رنگ ریز در کمیته علائم مطرح و با رای موافق تمام اعضای حاضر در جلسه، منجر به صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصول گوجه فرنگی شد.

وی افزود: نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، نشانی است که اجازه استفاده از آن توسط سازمان ملی استاندارد ایران براساس فرایندهای تعریف شده و استانداردهای ملی ذیربط به متقاضیان اعطا می شود.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان با بیان اینکه آلاینده ها به موادی اطلاق می شود که عدم انطباق آن ها با حدود مجاز تعیین شده در استاندارد های ملی برای مصرف کنندگان، مضر است ف تصریح کرد: این مواد شامل باقی مانده آفت کش ها، نیترات، فلزات سنگین، مایکوتوکسین ها (سموم و زهر آبه های قارچی)، مواد استفاده شده برای مقابله با تنش های  محیطی و برخی تنظیم کننده ها می باشد.

وی بیان کرد: این نشان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان به واحدهایی اعطا می شود که با استقرار سیستم کنترل کیفیت در واحد خود و با استفاده از آب و خاک سالم، محصولی را که مقدار آلاینده های آن در حد مجاز تعیین شده در استاندارد های ملی مربوطه است، تولید می کنند.

امان بائی یادآورشد: در خرداد ماه سال جاری نیز، پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده برای محصول توت فرنگی خانم محدثه مهاجر وطن صادر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار