معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: امسال به سبب شیوع ویروس کووید ۱۹، بیشتر برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری پیش بینی شده برای گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل ( ۵ تا ۱۲ آبان) در مدارس این شهرستان، به‌صورت مجازی و از طریق بستر شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) اجرا می‌شود.

برنامه‌های پدافند غیرعامل از طریق شاد، در مدارس گنبد اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیدصالح رفعتی روز دوشنبه درمراسم نواختن زنگ شروع هفته پدافند غیرعامل گنبدکاووس که به‌صورت متمرکز در دبستان دخترانه زنده یاد "محمد رحمانی" برگزار شد، افزود: امسال به‌جز  ۲ مانور عملی که با حضور ادارات و نهادهای متولی و خدمات رسان در هنرستان‌های پسرانه شهید "سیاوش ناصری" و دخترانه "بهاران" این شهر برگزار می‌شود، بقیه برنامه‌ها مانند مسابقات نقاشی، انشاء، صبح شعر، قصه نویسی، قصه گویی و مقاله نویسی با موضوع پدافند غیرعامل، مجازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته برخی فیلم‌های کوتاه آموزشی حاوی نقطه نظرات کارشناسان ادارات و نهادهای حوزه پدافند غیرعامل از جمله "آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، انتظامی و شبکه بهداشت و درمان" و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان و خانواده‌های آنها با مسائل این حوزه تهیه و از طریق شبکه شاد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل ایمن سازی خود و جامعه در برابر خطرات و بلایای طبیعی و غیرمترقبه است، اظهارداشت: در شرایط فعلی بیماری کرونا یک تهدید و خطر جدّی  برای سلامت افراد جامعه است که بایستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ماسک زدن، نرفتن به مسافرت و شرکت نکردن در مراسم عروسی و جشن تولد از مبتلا شدن به آن جلوگیری کرد.

در این مراسم که فرماندار ویژه گنبدکاووس و چندتن از مدیران یا معاونین ادارات و نهادها نیز حضور داشتند، دانش آموزان این واحد آموزشی برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع پدافند غیرعامل اجرا کردند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که هم اکنون به سبب بیماری کرونا ۴۰ درصد آنها به صورت حضوری و بقیه به صورت مجازی درحال تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، هشتم آبان ۱۳۸۲ سال‌روز فرمان مقام معظم رهبری در ارتباط با تشکیل پدافند غیرعامل در کشور می‌باشد که مطابق آن هر سال از هشتم تا ۱۴ آبان به این مناسبت نامگذاری شده اما امسال به گفته مسوولان آموزش و پرورش گنبدکاووس و براساس دستورالعمل ابلاغی، هفته پدافند غیرعامل از پنج تا ۱۲ آبان پیش بینی شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن گفته می‌شود که امسال با شعار "مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز، ایران قوی" در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار