سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حجت الاسلام دیلم گفت: در ایران اسلامی همه امکانات برای روحانیون اهل سنت و تشیع یکسان است و هیچ تفاوتی در ارائه خدمات به طلاب خواهر و برادر اهل سنت با تشیع وجود ندارد.

نگاه نظام اسلامی به همه مردم کشور یکسان است /  مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در راه ارائه خدمات نظام به اهل سنت تلاش دارد

به گزارش گلستان ۲۴ به نقل از روابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام نور علی دیلم به مناسبت هفته وحدت در ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی و در گردهمایی مبلغین تقریبی استان گلستان که با حضور علمای تشیع برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: قرآن بر لزوم حفظ وحدت مسلمین، تاکید فراوان دارد و ما مسلمانها همه یک امت واحده هستیم و ایران اسلامی به همه مسلمانان از هر مذهب و نژادی به یک دید نگاه می کند.

وی با تاکید بر نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به اهل سنت، گفت: نگاه مقام معظم رهبری و نظام اسلامی به همه مردم کشور یکسان است و در این راستا توجهی ویژه به اهل سنت وجود دارد و هر خدمتی که به روحانی شیعه داده می شود به روحانی اهل سنت هم ارائه می گردد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ادامه سخنان خود به اهمیت وحدت و همدلی در کشورمان اشاره کرد و گفت: در ایران یک فضای برادری و وحدت بین مسلمانها حاکم است و همه مسلمانها اعم از شیعه و سنی از خدمات نظام بهره مند می شوند.

حجت الاسلام نور علی دیلم ادامه داد: اگر شکر نعمت‌های خداوند را بجا بیاوریم، آن نعمت برای ما باقی خواهد ماند و طبق سفارش دینی ما شکر هر نعمتی واجب است و نظام دینی و ولایت فقیه بزرگترین نعمت الهی برای مردم مسلمان ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور علمی علمای اهل سنت گفت: امروز به برکت نظام و تلاش مدارس دینی اهل سنت علمای اهل سنت استان گلستان در دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه المصطفی در حال تحصیل در مقاطع بالا هستند.

حجت الاسلام دیلم همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن معرفی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و برنامه ها و فعالیت های این مرکز گفت: خدمات مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مختص به اهل سنت نیست و هر قشری چه شیعه و چه سنی همه و همه باید در کنار هم برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه می توان با ادارات و نهادهای استان برنامه های متعددی در راستای تقریب و وحدت برگزار کنیم، افزود: همچنین می توانیم از مبلغین و روحانیون تشیع در نمازهای جمعه اهل سنت استفاده کنیم زیرا با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه باید قطب فرهنگی شهر و قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا باشد و فقط مختص موضع های عبادی نباشد.

گفتنی است در بخش پایانی این نشست نیز پیرامون تعامل و همکاری با برنامه های مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بحث و گفت گو شد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار