رئیس صمت شهرستان گنبدکاووس گفت: در مهرماه امسال ۷۴۸ بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی از مراکز مختلف شهرستان انجام شد.

748 بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، خلیل رجبلی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: در راستای جلوگیری از افزایش بی‌مورد قیمت کالاهای اساسی و گرانفروشی در مهرماه امسال ۷۴۸ مورد بازرسی از حوزه های مختلف انجام شده و در این راستا ۴۲ فقره پرونده تشکیل شد.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۶۳۰ میلیون ریال بود که تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد.
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی مختلف صورت گرفته که بیشترین تخلفات کشف شده گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم صورتحساب و فاکتور بوده است.
وی با اشاره به نوسان قیمت برخی کالاهای اساسی بیان داشت: در مهرماه امسال اکثر کالاها مانند روغن خوراکی، جوجه یک‌روزه، مرغ زنده، مرغ گرم، گوجه، برنج و غیره قیمت آنها روند افزایشی داشته که دلیل عمده این افزایش قیمت برداشته شدن ارز دولتی است.
رجبلی از توزیع کالاهای تنظیم بازار در شهرستان خبر داد و گفت: در مهرماه امسال سه تن و ۵۰۰ کیلو گوشت منجمد، ۲۱ تن و ۵۰۰ کیلو مرغ‌منجمد، ۲۷ تن و ۵۰۰ کیلو مرغ گرم، ۲۹ تن برنج هندی و ۱۰ تن شکر در شهرستان توزیع شده است.
* حمل دام بدون مجوز مشمول قانون قاچاق است
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه  با تاکید بر اطلاع رسانی به دامداران مبنی بر حمل دام با مجوز اظهار کرد: به تمامی دامداران اطلاع‌رسانی شود که هرگونه حمل دام در استان و یا به استان‌های دیگر با مجوز باشد در غیر این صورت با توجه به مصوبه هیئت وزیران مشمول قانون قاچاق بوده و دامدار جریمه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مهرماه امسال ۱۸۸ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل و رسیدگی شد.
محمودرضا دنکوب گفت: در ۶ ماه امسال ۹۵۸ پرونده به ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت و درمان و دارو تشکیل و رسیدگی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار