رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به امکان ابتلای پنج تا 50 نفر به کرونا در هر مراسم عروسی دارای تجمع، گفت: انتظار داریم مردم در شرایط سخت اخیر سلامت عمومی جامعه را اولویت خود قرار دهند.

5 تا 50 کرونایی ارمغان هر مراسم عروسی/ گنبدکاووس در آستانه شرایط قرمز کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد بدیعی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس با اشاره به افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان، اظهار کرد: از چند روز گذشته روند مراجعه بیماران کرونایی و بستری آنها در بیمارستان‌های ما به ویژه در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی افزایشی شده است.

وی با صعودی دانستن روند شیوع کرونا در شهرستان گنبدکاووس، افزود: در حال حاضر وضعیت در شهرستان گنبدکاووس نارنجی است و در صورتی که با تدابیر ویژه و نگاهی جدی به سمت کنترل شرایط نرویم قطعا به زودی وارد مرحله قرمز خواهیم شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تغییرات در اصناف و بازار در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییرات مثبت جزئی داشته است، خاطرنشان کرد: اما همچنان تا شرایط مطلوب بهداشتی و رفتارهای جدی و ضابطه‌مند در برابر این بیماری در بازار فاصله داریم.

بدیعی با انتقاد از افرادی که استفاده از ماسک را حتی برای سلامت خود و خانواده‌شان ضروری نمی‌دانند، گفت: متاسفانه هنوز استفاده از ماسک به عنوان یک فرهنگ همگانی در میان مردم جا نیفتاده است هرچند نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده و از کسانی که این مهم را رعایت می‌کنند نیز باید تشکر کرد.

وی با اشاره به شدت گرفتن برگزاری مراسمات عروسی در شهرستان گنبدکاووس، ادامه داد: البته ما افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی خواهیم کرد ولی دوست داریم مردم در همکاری با ما از برگزاری این مراسمات خودداری کرده و اصلا عروسی با تجمع و مراسمات غیربهداشتی انجام نشود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه هر مراسم عروسی می‌تواند بین پنج تا 50 نفر را آلوده به ویروس کرونا کند، تصریح کرد: انتظار ما این است که همه مردم سلامت عمومی جامعه را اولویت اصلی خود در ماه‌های پیش‌رو قرار دهند.

بدیعی بر لزوم همکاری رسانه‌ها برای فراگیر کردن فرهنگ بیمه خدمات درمانی تاکید کرد و افزود: هزینه یک روز بستری و درمان بیمار کرونایی حدود یک میلیون تومان است که در صورت نداشتن بیمه دست دانشگاه علوم پزشکی برای تخفیف و کمک بسته است در حالیکه در صورت دارا بودن بیمه خدمات درمانی هزینه بسیار ناچیزی به عنوان سهم بیمار دریافت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار