فرماندار کردکوی :

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان به ریاست دکتر حق شناس استاندار گلستان بصورت ویدئوکنفرانسی با حضور اعضای ستادی استان و نیز فرمانداران چهاردهگانه استان گلستان تشکیل شد.

دستورکار ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در پیک سوم شیوع کوید ۱۹ در مجامع عمومی شهرستانهای استان گلستان اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ در این جلسه پس از بحث و بررسی شرایط ، وضعیت و سرعت شیوع کرونا در پیک سوم استان موارد زیر جهت اجرای دقیق و مراقبت از آن به اعضای این ستاد ابلاغ شد:

1- کلیه قهوه خانه ها و مراکز دخانی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

2-کلیه رانندگان وسایط نقلیه عمومی خصوصاً رانندگان تاکسی شهری و آژانس ها  و مسافرین آنها ملزم به  استفاده از ماسک می باشند. در صورت مشاهده ، با راننده متخلف و خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

3-کلیه تفرجگاه های  شهرستانها فقط برای شهروندان و خودرو های همان شهرستان باز و از ورود خودرو های شهرستانهای دیگر به تفرجگاه ها جلوگیری بعمل میآید .

4-بازدید ها از صنوف،کارگاه ها و اماکن عمومی از سوی  کمیته مشترک نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونا متشکل از (اداره صمت و مرکز بهداشت و اتحادیه ها و اصناف) هر شهرستان بصورت کامل و روزانه صورت پذیرد و در صورت مشاهده تخلف ،با افراد خاطی  برابر قانون برخورد گردد و در صورت تکرار و عدم رعایت موارد بهداشتی ،  پلمپ گردد.

5-شبکه بهداشت نسبت به بازدید از سطح روستاها و اموزش و تذکر به اصناف و .. اقدام نماید.

6-شهرداری در اسرع وقت نسبت به آموزش  همگانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بیلبوردهای سطح شهر اقدام نماید.

7-کلیه ادارات، نهادها و بانک ها و کارمندان ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی در ساعات اداری می باشند.

8-با توجه به  اینکه عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی  افراد باعث تشدید و شیوع سریعتر ویروس کرونا و تهدید علیه بهداشت عمومی می گردد، از برگزاری هر گونه تجمع افراد جلوگیری بعمل می آید و دادستانی در این خصوص اقدامات قانونی انجام خواهد داد.

9- کلیه رستورانها موظفند فعالیت خویش را  با 30 درصد ظرفیت انجام دهد. نظارت بر اجرای آن بعهده شهرداری ، مرکز بهداشت، اداره صمت و اطاق اصناف شهرستان می باشد.

10- نیروی انتظامی و پلیس راهور از تردد خودرو های شهرستانها و استانهای دیگر  به تفرجگاه ها در ایام تعطیلات، جلوگیری بعمل آورند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار