مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت در شرق استان گلستان با اشاره به ابتلای قطعی ۸ نفر به کرونا در این شهرستان، بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی از سوی مردم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری تاکید کرد.

تایید ابتلای ۸ شهروند مینودشتی به کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم فدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۸ نفر با ظن ابتلا به کرونا یا سندروم شدید تنفسی به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۵ نفر همچنان بستری هستند و بقیه مرخص شدند.

وی فدایی اضافه کرد: از تمامی بیماران بستری شده مشکوک به ویروس کرونا آزمایش گرفته شده که تاکنون نتیجه آزمایش ۳۴ نفر اعلام شده که به جز ۸ ابتلای قطعی و ۶ جان‌باخته، بقیه افراد نشانه ای از این بیماری نداشتند.

درهمین پیوند فرماندار مینودشت هم به خبرنگار ایرنا گفت: باوجود اینکه معابر و اماکن عمومی شهری و روستایی شهرستان به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود اما بهترین و اصولی‌ترین راه برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماندن در خانه است.

سیدرضا طباطبایی افزود: مردم برای سلامتی خود و خانواده‌ ها تا حد امکان از حضور در تجمعات غیرضروری و یا معابرعمومی و بازار و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: اگرچه مبادی ورودی تفرجگاه‌های مینودشت از جمله پارک جنگلی "تنگه چهل چای" توسط نیروهای شهرداری و انتظامی کنترل می‌شود اما هر روزه شاهد مراجعه شهروندان زیادی از مینودشت و شهرهای اطراف برای حضور در این تفرجگاه هستیم.

طباطبایی با توصیه به شهروندان برای خرید نکردن از دستفروشان، از ممنوعیت پهن کردن بساط در معابر عمومی مینودشت و دوزین خبر داد و گفت: عوامل شهرداری با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

وی همچنین با قدردانی از کمک‌های نیکوکاران مینودشت و تلاش برخی از آنها برای راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس مخصوص کادر پزشکی و پرستاری، از کمبود برخی اقلام مورد نیاز کادر درمانی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) این شهرستان خبر داد و بر ضرورت رفع آن توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری گرگان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار