رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان از هزینه ۱۲۸ میلیاردی برای بیماران خاص در استان خبرداد.

هزینه ۱۲۸ میلیاردی بیمه سلامت برای بیماران خاص در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینعلی انصاری فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بیماری های خاص و صعب العلاج به آن دسته از بیماری هایی گفته می شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایط ویژه ای باید فراهم شود.

وی افزود: طبق تعریف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس به عنوان بیماری های خاص معرفی شده اند.

انصاری فرد ادامه داد: سازمان بیمه سلامت هم براساس دستورالعمل، بسته خدمتی بیماران خاص به دنبال حذف یا کاهش فرانشیز دارو و خدمات بیماران خاص در راستای کاهش پرداختی و جبران بخشی از هزینه های درمان آنها است.

وی گفت: در استان گلستان تا پایان شهریور ماه امسال، هزار و ۵۲۶ بیمار خاص تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان گلستان قرار دارند که از این تعداد ۳۴ درصد بیماران دیالیزی، ۲۴ درصد بیماران ام اس، ۱۸ درصد بیماران تالاسمی، ۱۶ درصد بیماران پیوند کلیه و ۶ درصد بیماران هموفیلی را شامل می شود.

رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت گلستان خاطر نشان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۹۹، همه هزینه های ایجاد شده بیماران خاص در استان، با ۱۱۰ هزار و ۸۰۱ بار مراجعه به مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ۱۲۸ ریال بوده که بیشترین هزینه و بار مراجعه مربوط به بیماران دیالیزی به تعداد ۹۹ هزار و ۸۵۶ بار و هزینه ای بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بوده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ هم با ۲۸۱ هزار و ۸۱۶ بار مراجعه به مراکز درمانی هزینه هایی بالغ بر ۳۰۷ میلیارد و ۸۴۷ میلیون و ۶۹۹ هزار ریال برای بیماران خاص پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار