رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس:

رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس گفت: تقویت بازاریابی صنایع دستی نیازمند ترزیق منابع مالی از سوی دولت و یا واگذاری صنایع دستی به بخش خصوصی است و این امر می تواند بسیاری از مشکلات منطقه در زمینه صنایع دستی را حل نماید .

تقویت بازاریابی صنایع دستی نیازمند ترزیق منابع مالی است / تصاویر

به گزارش گلستان24 قدرت شاکری با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه توانمندیهای مختلفی در زمینه های صنایع دستی در گنبد وجود دارد مشکلات زیادی در بازاریابی محصولات پیش روی هنرمندان است.

وی با اشاره به اهمیت کارگاههای صنایع دستی در ایجاد اشتغال اذعان کرد: یک کارگاه تولیدی بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ نفر اشتغالزایی شده است و با توجه به تورم و فشار اقتصادی موجود نیاز است تزریق مالی در این بخش انجام شود.

QABOOSNAMEH1 (15)

تسهیلات بانکی وجود دارد ولی تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی نیست

شاکری افزود: در حال حاضر تسهیلات بانکی وجود دارد ولی تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی نیست و از سویی دیگر از مهر ماه سال ۹۳ بیمه هنرمندان  در این بخش مسکوت مانده است و تضمینی در اشتغال هنرمندان وجود ندارد.

میراث فرهنگی آماده احداث بازارچه صنایع دستی به صورت دائم است

وی همچنین در خصوص مشکل ارائه محصولات صنایع دستی اظهار کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی به صورت دائم یکی از ضروریات است که البته در حال حاضر هشت غرفه در مجاورت برج قابوس به این بخش اختصاص داده شده است اما نیاز است این بازارچه همکف و در زمینی مجاور یکی از مناطق گردشگری شهرستان مثلا امامزاده یحیی بن زید(ع) یا برج قابوس احداث شود.

قدرت شاکری تصریح کرد: اگر شهرداری در خصوص واگذاری زمین همکاری کند میراث فرهنگی این آمادگی را برای احداث بازارچه صنایع دستی به صورت دائم را دارد.

QABOOSNAMEH1 (5)

صنایع دستی منطقه شناسنامه ندارند

شاکری ادامه داد: همچنین راه اندازی یک دهکده توریستی که مجموعه کاملی از آداب و رسوم منطقه را به گردشگر ارائه دهد و در کنار آن شناسایی آداب و رسوم منطقه و ارائه شناسنامه ای برای هر یک از صنایع دستی ـکه متاسفانه کالاهای صنایع دستی این منطقه شناسنامه دار نیستند ـ می تواند به ارائه و معرفی بیشتر صنایع دستی و تقویت بازار یابی کمک کند.

QABOOSNAMEH1 (8)

رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس در ادامه گفت: نمایشگاهی از توانمندیهای چاپ بالتیک ، ابریشم بافی دورو ترکمن ، پارچه بافی ترکمن ها ، سوزن دوزی در ترکمن ها ، نمد مالی ،زیور آلات سنتی ، چهل تیکه ، سراجی و کیف دوزی تا ۲۴ خرداد ماه در موزه فرش دایر شده است.

وی در پایان افزود: گروه اسپیشن TVنیز  طی این چند روز قرار است از صنایع  دستی قزاق ، ترکمن و توانمندی های صنایع دستی شهرستان گنبد و جاذبه های تاریخی – گردشگری – مذهبی و صنایع دستی گلستان  از جلسه سوارکاری ، مرقد خالد نبی و غیره مستندی جهت پخش از این شبکه بسازد.

QABOOSNAMEH1 (14)

QABOOSNAMEH1 (16)

QABOOSNAMEH1 (1)

QABOOSNAMEH1 (2)

QABOOSNAMEH1 (3)

QABOOSNAMEH1 (7)

QABOOSNAMEH1 (6)

QABOOSNAMEH1 (9)

QABOOSNAMEH1 (4)

QABOOSNAMEH1 (10)

QABOOSNAMEH1 (12)

QABOOSNAMEH1 (13)

/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار