قضات باتجربه دیوان عالی کشور با هدف نظارت بر محاکم به مدت یک هفته در گلستان حضور دارند .

حضور هیات نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گلستان / بررسی کیفیت رسیدگی ها با حضور قضات پیشکسوت کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز در جلسه ای که با حضور قضات دیوان عالی کشور در گرگان برگزار شد گفت: از نظارت استقبال می کنیم و معتقدیم این کار به ارتقا و افزایش کیفیت کار کمک می کند .

هادی هاشمیان افزود: در طول سال رویه های مختلفی برای نظارت بر محاکم در استان داریم و هیچ گاه خود را بی نیاز از نظارت نمی بینیم .

هاشمیان در ادامه سخنان خود عملکرد و اقدامات دادگستری استان را تشریح کرد و افزود: برای جلوگیری از ازدحام پرونده در محاکم ، شعب صلحی در دادسراها و دادگاه های سراسر استان فعال شد و همه پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند پیش از آغاز رسیدگی به  این شعب ارجاع می شود .

 

هاشمیان ادامه داد: خوشبختانه بیشتر پرونده های ارسال شده به شعب صلحی با سازش طرفین مختومه و از بازگشت دوباره این پرونده ها به دادگاه ها جلوگیری شد .

وی افزود: کاهش 7 و نیم درصدی پرونده های محاکم و کاهش 20 درصدی پرونده های اجرای احکام کیفری و مدنی  نتیجه این تلاش هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان  به تشکیل هسته جهادی برای تعیین تکلیف زودتر پرونده های معوق هم اشاره کرد و گفت:  قضات ما در قالب این هسته جهادی ، علاوه بر پرونده های شعب خود ،  برای تعیین تکلیف پرونده های معوق دیگر شعب هم داوطلب شدند .

هادی هاشمیان از  راه اندازی کلینیک های حقوقی برای کمک به آگاهی بخشی مردم درباره حقوق و تکالیف قانونی آنان در زندگی روزمره ، و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان رشته حقوق و صدا و سیما و رسانه ها برای آموزش حقوق به مردم هم نام برد و گفت: این اقدامات در مجموع با افزایش آگاهی مردم بخشی از ازدحام پرونده در محاکم استان را کم کرده است .

این مقام ارشد قضایی استان افزود: بازگشت به کار 600 کارگر از طریق کمک به راه اندازی دوباره 35 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل هم از تلاش های  دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان است که امروز شاهد آن هستیم .

استفاده از مجازات های جایگزین حبس  و ابزارهای قانونی برای کاهش ورودی زندان های استان از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز به آن اشاره کرد.

هیئت نظارت دیوان عالی کشور به مدت یک هفته در گلستان حضور دارند و از همه حوزه های قضایی استان سرکشی می کنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار