رئیس پلیس فتا استان گلستان از کاربران خواست برای فعالیت در فضای مجازی، متعهد به اصول اخلاقی و قوانین حاکم بر جامعه باشند.

قانون می بایست سرلوحه رفتار کاربران در فضای مجازی باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان با توجه به شیوه‌ها و شگردهای مختلفی که مجرمان سایبری به کارمی گیرند،اظهار کرد: وقوع جرائم در فضای مجازی دلایل مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها می‌شود به سطح پایین آگاهی و سواد رسانه‌ای شهروندان، مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی از کاربران و اعتماد بیش‌ازحد به مخاطبان در فضای مجازی اشاره کرد.

وی گفت: در رصد فضای مجازی متأسفانه شاهد فعالیت‌های غیرقانونی و هنجارشکنی‌هایی هستیم که برخلاف عرف جامعه و قوانین جاری کشور می‌باشد.

سرهنگ پرسا افزود: ناآشنا بودن بعضی از کاربران با قوانین مرتبط با فضای مجازی نیز سبب ارتکاب برخی از اعمال مجرمانه می‌شود که این موضوع سبب می‌شود بعضی از این متهمین، در محاکم قضایی و انتظامی از وجود قوانین مربوطه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان عزیز بایست بدانند که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و در این خصوص بهتر است دانش حقوقی خود را افزایش داده و برای فعالیت در فضای مجازی و اطلاع از بایدها و نبایدهای آن قانون جرائم رایانه‌ای و دیگر قوانین جاری کشور را مطالعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به شهروندان توصیه کرد :هشدارهای سایبری و مطالب مرتبط با  آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی را از روی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مشاهده و مطالعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار