مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین تجلیل از فعالان نشر و کتاب، گفت: همه نوآوری های سده های جدید نیز منشا و منبعش کتاب است.

کتاب چون مادری مهربانی و پدری راهنما است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی استان گلستان با حضور احسان مکتبی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گلستان، شهربانو برهانی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمع دیگری از مسئولان و نویسندگان، پژوهشگران، مدیران نشر و کتاب فروشی ها، فعالان ترویج کتاب و کتابداران در شامگاه سه شنبه 27 آبان ماه در سالن شهید باهنر استانداری گلستان با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای مراسم عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام گلستان، ضمن اشاره به جایگاه کتاب در طول اعصار، گفت: کتاب حامل و منشأ دانایی و معرفت است و آن چیزی از دانش و تجربه بشر اهمیت دارد در دل کتاب وجود دارد و جوامعی که کتاب را کنار گذاشتند و به عنوان نقشه ی راه استفاده نکردند، بی شک اثری از تمدن آن ها باقی نمانده است.

همه نوآوری های سده های جدید نیز منشا و منبعش کتاب است و به گونه ای تمام چرخه های صنایع فرهنگی را هم محتوای کتب است که می سازد و تهیه می کند.

وی ضمن اشاره به وضعیت کرونایی کشور و تاثیرات آن بر حوزه ی فرهنگ و هنر، گفت: خداوند منان را شاکریم که ولو در حد قدم هایی کوچک برای حوزه ی نشر و جایگاه قلم و اندیشه برداریم.

کشمیری در ادامه گزارشی اجمالی از وضعیت نشر و میزان حمایت ها ارائه کرد و ادامه داد: تا به امروز در حد توان در حوزه ی حمایت از انتشار و خرید کتاب، ساماندهی یارانه کاغذ و ...فعالیت هایی داشته ایم.

وی در ادامه به برنامه های اجرا و پیش بینی شده ویژه هفته کتاب اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان بسیاری از برنامه ها را به صورت مجازی در حال اجرا هستیم و دیگر برنامه ها منجمله همین تقدیر از اهل قلم را به صورت محدودیت و با رعایت کامل دستورالعمل ها در حال اجرا هستیم.

کشمیری در خاتمه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به امر کتاب خوانی، از  نقش و جایگاه کتاب در زندگی گفت و افزود: کتاب چون مادری مهربانی و پدری راهنما است و چون معلمی چیزهای بسیاری را می آموزد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار