رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: دغدغه‌ای برای تامین بذر نداریم و با توجه به تاریخ کشت در استان بذر مورد نیاز کشاورزان به موقع در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

کشاورزان گلستانی دغدغه بذر نداشته باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در رابطه با تامین بذر مورد نیاز استان گفت: طبق برنامه باید در استان ۳۵۵ هزار هکتار گندم کشت کنیم که برای این میزان به حدود ۷۰ هزار تن بذر نیاز داریم.

او افزود: طبق قوانین موسسه ثبت و گواهی بذر و مرکز اصلاح نباتات یک سوم بذر مصرفی گندم کاران باید از بذر‌های اصلاح شده جدید یا بذر گواهی شده باشد و دو سوم از ذخیره‌ی بذری خود کشاورز باید تامین شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: بر این اساس باید امسال ۲۸ هزار تن بذر برای کشاورزان ذخیره می‌شد.

مهاجر افزود: در استان ۱۵ شرکت تولید کننده بذر داریم که زیر نظر مرکز تحقیقات فعالیت می‌کنند و تا این لحظه ۳۶ هزار تن بذر تهیه شده است.

او ادامه داد: از این میزان ۲۸ هزار تن بذر بوجاری و توزیع شده، ۷ هزارتن در حال بوجاری است و ۳ هزار تن تاییدیه گرفته و تا پایان هفته بین کشاورزان ۱۴ شهرستان استان توزیع خواهد شد.

مهاجر بهترین تاریخ کشت در استان گلستان را تا ۲۵ آذرماه دانست و گفت: کشاورزان دغدغه تامین بذر نداشته باشند، زیرا با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده بذر وجود دارد و در دسترس کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

او افزود: ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به زیر کشت رفته و برای ۲۱۰ هزار هکتار باقیمانده نیز نگرانی از بابت تامین بذر وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار