توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر گندم، برگزاری مزایده سه بنای تاریخی گلستان برای واگذاری به بخش خصوصی، افزایش ۶ تا هفت درجه‌ای دما و کاهش ۷۹ درصدی وقوع شرارت در گنبدکاووس از جمله اخبار کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.

توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر گندم در گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اعلام توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر فرآوری شده گندم میان کشاورزان استان، از گندم‌کاران خواست مراقب سودجویان و فرصت طلبانی که با شایعه پراکنی قیمت بذر را افزایش می‌دهند باشند.

محمدرضا عباسی افزود: قیمت بذر دولتی هر کیلوگرم ۳۷ هزار ریال است و به مرور در گلستان توزیع می‌شود مضاف براینکه کشاورزان تا پایان آذر برای کشت گندم فرصت دارند.

گلستان با سطح زیرکشت ۳۵۰ هزار هکتار و تولید سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، جزو سه استان تولیدکننده عمده گندم کشور است.

**

مریم نیکزادفر کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه امروز و فردا پنجشنبه، جوی پایدار با افزایش ۶ تا هفت درجه‌ای دما در استان حاکم است، گفت: از بعدازظهر پنجشنبه نیز سامانه سرد و بارشی دیگری استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

**

صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستبافت، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۵۴ بنای تاریخی از جمله سه بنای تاریخی استان گلستان شامل خانه فاطمی، خانه میرشهیدی گرگان و حمام عروج رامیان را برای احیا، مرمت و واگذاری حق بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشت.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: وقوع شرارت از ابتدای امسال تاپایان آبان ماه در مقابسه با مدت مشابه سال قبل در این شهرستان مرزی ۷۹ درصد کاهش یافت و در این بازه زمانی ۷۷ قبضه سلاح غیرمجاز از اراذل و اوباش کشف شد.

سرهنگ محمود علی‌فر با اشاره به دستگیری ۹۲۴ سارق دراین مدت، اظهار داشت: کشف بیش از ۶۵۰ بسته سیگار خارجی قاچاق و دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با سابقه ۲۴ فقره سرقت از جمله اقدامات اخیر ماموران انتظامی گنبدکاووس است.

**

سرهنگ فرزاد تاجره جانشین فرمانده انتظامی گلستان از برگشت بیش از ۲ هزار خودرو در طرح اعمال محدودیت‌ و ممنوعیت‌های تردد با توجه به وضعیت کرونایی از جاده‌های استان در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

**

سرهنگ مهدی مهدوی نیا فرمانده انتظامی بندرگز نیز گفت: مردی حدود ۴۳ ساله با دور شدن از ساحل و رفتن به عمق دریا قصد خودکشی داشت که ماموران با اطلاع از موضوع و حضور به موقع مانع از این اقدام شدند.

**

جیحون صفرزاده بازیکن اهل کلاله از شاگردان فرهاد گلی مربی بازیکن‌ساز این شهرستان به تیم فوتبال دسته اولی گل ریحان البرز پیوست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار